Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Δελτία Τύπου

Άρθρο της IRU για τα 13 ελληνικά φορτηγά που αποκλείστηκαν στο Ιράκ εν μέσω της πανδημίας COVID-19

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ23 Σεπτεμβρίου 2020
IRU Iraq article

Ακολουθεί άρθρο της IRU που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της στις 22/9/20 εδώ

Η ανεπίσημη μετάφραση στα ελληνικά έγινε από την ΟΦΑΕ

Σχετικές αναρτήσεις: Δελτίο Τύπου ΟΦΑΕ για την επιστροφή των οδηγών στην Ελλάδα

------------------

COVID-19 περιορισμοί στα σύνορα: τα "μαθήματα" που πήραμε

Καθώς η πανδημία βρίσκεται ακόμα στο αποκορύφωμά της σε ορισμένες περιοχές του κόσμου και με το φόβο για ένα δεύτερο κύμα σε άλλες περιοχές, εξακολουθούν να ισχύουν μονομερείς περιορισμοί από κάποιες χώρες στα σύνορα, συχνά με δραματικές επιπτώσεις στη μεταφορά εμπορευμάτων και στους εργαζόμενους και τους οδηγούς που μεταφέρουν τα προϊόντα μας πέρα από τα διεθνή σύνορα. 

Ρωτήσαμε το ελληνικό μέλος της IRU, την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), για την ιδιαίτερα ανησυχητική κατάσταση από την αρχή της πανδημίας στην οποία περιήλθαν 13 ελληνικά φορτηγά που αποκλείστηκαν στο Ιράκ λόγω περιορισμών στα σύνορα της ευρύτερης περιοχής, και πώς μπορούν να αποφευχθούν παρόμοιες καταστάσεις στο μέλλον. 

Ποιος ήταν ο ανθρώπινος αντίκτυπος των φορτηγών που εγκλωβίστηκαν για 4 μήνες;

Οι οδηγοί πέρασαν 30 ημέρες στα φορτηγά τους στα σύνορα του Ιράκ. Η κατάσταση ήταν αγχωτική για αυτούς αλλά και για τους οικείους τους, καθώς δεν ήταν προετοιμασμένοι για τόσο μεγάλης διάρκειας παραμονή στα φορτηγά τους και άρχισαν να εξαντλούνται τα τρόφιμα, οι ιατρικές προμήθειες και τα μετρητά.

Δύο από τους οδηγούς είναι διαβητικοί και έπρεπε να κανονίσουμε την αποστολή των ειδικών φαρμάκων τους. Ένας ακόμα από τους οδηγούς αρρώστησε κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αλλά ευτυχώς ανάρρωσε γρήγορα. Ένας άλλος έπρεπε να επιστρέψει στην Ελλάδα πριν από το Πάσχα για προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση.

Σε ένα σημείο, η επιστροφή τους στην Ελλάδα ήταν πολύ αβέβαιη. Οι οικογένειές τους ανησυχούσαν πολύ επειδή ο COVID-19 εξαπλωνόταν ραγδαία και τα περιοριστικά μέτρα καθιστούσαν σχεδόν αδύνατες τις διεθνείς μετακινήσεις.

Και ποιος ήταν ο αντίκτυπος στην επαγγελματική τους δραστηριότητα;

Από την πλευρά της επαγγελματικής δραστηριότητας, τα οχήματα έμειναν εκτός λειτουργίας συνολικά για τέσσερις μήνες. Ενώ οι οδηγοί μπόρεσαν να επιστρέψουν αεροπορικώς στην πατρίδα τους, αναγκάστηκαν να αφήσουν τα φορτηγά τους στο Ιράκ. Οι περισσότεροι από τους οδηγούς είναι αυτοαπασχολούμενοι, πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα φορτηγά είναι το μοναδικό επιχειρηματικό τους εργαλείο. Μόνο μερικοί από αυτούς διαθέτουν επιπλέον οχήματα. Για τους αυτοαπασχολούμενους, η αδυναμία εργασίας για τέσσερις μήνες σημαίνει σοβαρή απώλεια εισοδήματος αλλά και πελατών.

"Η εμπειρία μας στο Ιράκ αποδεικνύει πως τα σύνορα πρέπει να παραμένουν ανοιχτά για τη μεταφορά εμπορευμάτων. Οι περιορισμοί στις διασυνοριακές διελεύσεις, όχι μόνο εμποδίζουν την ελεύθερη διακίνηση των εμπορευμάτων, εμποδίζουν κι εμάς τους ίδιους από το να κάνουμε τη δουλειά μας. Είμαστε εργαζόμενοι, όχι ήρωες. Θέλουμε να κινούμαστε στους δρόμους, όχι να γινόμαστε πρωτοσέλιδο."

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΟΜΙΛΙΑΔΗΣ, Ιδιοκτήτης/οδηγός φορτηγού με έδρα την Ελλάδα

Ποιος βοήθησε στην επίλυση της κατάστασης και πώς;

Τα Ελληνικά Υπουργεία Μεταφορών και Εξωτερικών Υποθέσεων, ιδίως το ελληνικό προξενικό γραφείο στο Ερμπίλ, συμμετείχαν ενεργά καθ'όλη την διάρκεια. Το ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών κατάφερε να λάβει ειδική άδεια για πτήση από το Ερμπίλ/Ιράκ προς την Αθήνα/Ελλάδα, ενώ όλες οι διεθνείς πτήσεις προς / από το Ιράκ είχαν διακοπεί. Ναύλωσαν επίσης το αεροπλάνο και ανέλαβαν το συνολικό κόστος της πτήσης.

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τους συναδέλφους μας στην Ένωση Επιμελητηρίων της Τουρκίας (TOBB) και τη Διεθνή Ομοσπονδία Μεταφορέων (UND) που εργάστηκαν σκληρά για να μας βοηθήσουν να βρούμε μια λύση και παρείχαν υποστήριξη στους Έλληνες οδηγούς, ενώ βρισκόντουσαν εγκλωβισμένοι στα σύνορα.

Η ΟΦΑΕ ενήργησε ως μεσάζων και συντόνιζε όλους τους εμπλεκόμενους. Βρισκόμασταν σε τακτική επαφή με τους οδηγούς και με τους κοντινούς συγγενείς τους στην Ελλάδα.

Η ομοσπονδία μας συμμετείχε επίσης ενεργά στην προσπάθεια να πάρουν κάποιο είδος αποζημίωσης ή στο σχέδιο αποκατάστασης για την παροχή οικονομικής υποστήριξης στους οδηγούς. Η Διοίκηση της ΟΦΑΕ πραγματοποίησε πολλές συναντήσεις με βουλευτές της Βουλής των Ελλήνων και έχει αποστείλει πολλά επίσημα αιτήματα στην ελληνική κυβέρνηση.

Πηγή: https://www.iru.org/resources/newsroom/covid-19-border-restrictions-lessons-learn

  • Δημοσιευμα IRU για 13 ελληνικα φορτηγα που αποκλειστηκαν στο Ιρακ
  • COVID-19 border restrictions_lessons to learn_irupress_22.09.2020

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Ιουνιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ04 Ιουνίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Οι συνυπογράφοντες της Κοινής Επιστολής για τις διατάξεις χορήγησης νέων αδειών Φ.Δ.Χ. εμμένουν στις θέσεις τους και αναμένουν άμεση αντίδραση από την Πολιτεία

Μαιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ28 Μαΐου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Έντονη διαμαρτυρία επαγγελματικών φορέων για τις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά ναύλα των φορτηγών – Κοινή επιστολή προς τον Υπουργό Ναυτιλίας

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ21 Μαΐου 2025

IRU - Γενική Συνέλευση Μάιος 2025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ12 Μαΐου 2025

Συλληπητήρια δήλωση του ΔΣ της ΟΦΑΕ για τον θάνατο του Μιχάλη Αδαμαντιάδη

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ09 Μαΐου 2025

48ωρη Παν-Αττική Απεργία στα Ο/Γ (Ro/Ro) πλοία Από 12 έως 16 Μάη 2025

Απριλιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ29 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική - πανεργατική 24ωρη απεργία για την Πρωτομαγιά 2025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ07 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 9 Απριλίου, 2025

Μαρτιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Μαρτίου 2025

24ωρη προειδοποιητική ΑΠΕΡΓΙΑ στα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία της Αδριατικής στις 2 και 3 Απρίλη 2025

Φεβρουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Φεβρουαρίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Η ΟΦΑΕ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Ιανουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ20 Ιανουαρίου 2025

Συναντήσεις κοινής αντιπροσωπείας ΟΦΑΕ και BSEC-URTA στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών & Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, και την Πρόεδρο της αντίστοιχης επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ

Νοεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ13 Νοεμβρίου 2024

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, 2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ12 Νοεμβρίου 2024

Σημαντική διάκριση για την Ελλάδα και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές η εκλογή εκπροσώπου της ΟΦΑΕ στα διοικητικά όργανα του Παγκόσμιου Οργανισμού Μεταφορών, IRU

Σεπτεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ30 Σεπτεμβρίου 2024

4ο Συνέδριο Logistics Β.Ελλάδος - 10 Οκτωβρίου - Grand Hotel Palace

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Σεπτεμβρίου 2024

Κοινή συνάντηση εργασίας ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ & Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Δυτικής Ελλάδας, με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Ιουλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ08 Ιουλίου 2024

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΘΩΩΤΙΚΗ ΑΠOΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΡΕΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΦΑΕ

Απριλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Απριλίου 2024

ΠΝΟ - 24ωρη Πανελλαδική Απεργία την Πρωτομαγιά

Μαρτιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ05 Μαρτίου 2024

Το Επιμελητήριο Φωκίδας σε συνεργασία με το Βουλευτή Φωκίδας & Υφυπουργό Δικαιοσύνης κ.Ιωάννη Μπούγα συνδιοργάνωσαν την Κυριακή 3 Μαρτίου 2024, στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας ημερίδα για την περιοχή της Φωκίδας

Φεβρουαριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ01 Φεβρουαρίου 2024

Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους για το έτος 2024

Σεπτεμβριος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Σεπτεμβρίου 2023

Αποστολή στην Αίγυπτο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλος-Αλεξάνδρεια

Απριλιος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ24 Απριλίου 2023

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΝΟ

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial