Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Διεθνή Νέα

Νόμος Κατώτατου Μισθού στην Γερμανία

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Μαρτίου 2015

Πανευρωπαϊκό «όχι» στον γερμανικό νόμο που «φρενάρει» τις μεταφορές

Την αλληλεγγύη και την αποφασιστικότητα τους απέναντι στον γερμανικό νόμο που αφανίζει το μεταφορικό τους έργο εκδήλωσαν μεταφορείς από 12 χώρες.

Στην Πολωνία συναντήθηκαν εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών φορτηγών από την Ελλάδα, την Πολωνία, την Εσθονία, την Ουγγαρία, την Τσεχία, την Λιθουανία, την Λετονία, την Ρουμανία, την Σλοβακία και την Σλοβενία, ενώ επιστολή υποστήριξης στους συναδέλφους τους αυτοκινητιστές φορτηγών έστειλαν και οι Βούλγαροι και οι Κροάτες. Σημαντικοί σύμμαχοι στην προσπάθεια αυτή, είναι και οι Ισπανοί, οι οποίοι έχουν εκφράσει έντονα την δυσαρέσκεια τους για αυτές τις εξελίξεις, και την ανησυχία τους για το μέλλον των οδικών μεταφορών στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Το γνωστό πρόβλημα, που ούτε λίγο ούτε πολύ αναγκάζει, μόνο στην Γερμανία, τους αυτοκινητιστές φορτηγών διεθνών μεταφορών να καταβάλουν κατώτατο ωρομίσθιο ύψους 8,5 ευρώ για όλες τις οδικές μεταφορές, έχει σημάνει συναγερμό. Παράλληλα, αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι οι υπόλοιπες μορφές μεταφοράς (ναυτιλία, αερομεταφορές, σιδηρόδρομος) έχουν εξαιρεθεί από την εφαρμογή αυτού του μέτρου, αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά ότι οι οδικές μεταφορές δεν λαμβάνουν καμία στήριξη.

Εκατοντάδες χιλιάδες αυτοκινητιστές φορτηγών αγωνιούν ιδιαίτερα καθώς φαίνεται πως αν η Γερμανία καταφέρει να επιβάλλει την θέληση της θα ακολουθήσουν και άλλοι!

Ήδη η Γαλλία κινείται σε ανάλογη με την Γερμανία κατεύθυνση, έχοντας προχωρήσει σε σχετική συζήτηση στο κοινοβούλιο της, ενώ ακούγεται πως θα ακολουθήσουν και η Δανία, η Νορβηγία και η Ιταλία πράγμα που θα σημάνει τον αφανισμό του μεταφορικού έργου για τους αυτοκινητιστές φορτηγών που έχουν ως έδρα τους τις «φτωχότερες» χώρες τις Ευρώπης και όχι μόνο.

Αυτή η προοπτική της δημιουργίας μεταφορικού έργου «δύο ταχυτήτων» έχει θορυβήσει μάλιστα και αξιωματούχους της Πολωνίας που έδωσαν το παρών στην συνάντηση που οργάνωσε η Ομοσπονδία της Πολωνίας ZMPD αφού παρευρέθηκε ακόμα και ο αναπληρωτής. υπουργός μεταφορών της Πολωνίας, ο οποίος τόνισε πως η Πολωνική κυβέρνηση στηρίζει 100% τις προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πως έχει ήδη ξεκινήσει σειρά συζητήσεων με την γερμανική κυβέρνηση.

Σημαντικός μοχλός πίεσης για τους μεταφορείς όλης της Ευρώπης είναι η ενότητα τους αφού τα προβλήματα που επιφέρει ο νόμος είναι κοινά για όλες τις χώρες.

Άλλωστε η Γερμανία με την μονομερή της ενέργεια στρέφεται ευθέως ενάντια στους κανόνες της ελεύθερης και ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς παραβιάζοντας τους όρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης αφού βάζει ένα τεχνητό εμπόδιο στους μεταφορείς φορτηγών που θα αναγκαστούν να χάσουν μεταφορικό έργο γιατί δεν θα μπορούν να ανταποκριθούν στα τεχνητά αυξημένα κόστη.

Αυτή η αντιευρωπαϊκή διάσταση είναι ξεκάθαρη αν κανείς υπολογίσει πως η Γερμανία δεν έχει πάρει καμία πρωτοβουλία για να υπάρξει ενιαία ευρωπαϊκή τιμολόγηση του έργου των μεταφορών, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα των αυτοκινητιστών φορτηγών.

Πρωταγωνιστικός ρόλος της ΟΦΑΕ

Στην συνάντηση επιβεβαιώθηκε η ανάγκη για άμεση κινητοποίηση των μεταφορέων φορτηγών αυτοκινήτων διεθνών μεταφορών ώστε να διασφαλιστεί η επιβίωση του κλάδου και η ΟΦΑΕ ενημέρωσε τους συναδέλφους από τις υπόλοιπες χώρες πώς ήδη έχουν γίνει συναντήσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Μεταφορών και του υπουργείου Εργασίας, ενώ επίκεινται ραντεβού με τους νέους Υπουργούς το επόμενο διάστημα.

Παράλληλα ο πρόεδρος, Απόστολος Κενανίδης, και το ΔΣ της ΟΦΑΕ συναντήθηκε με την Μόνιμη Αντιπροσωπεία της χώρας μας στις Βρυξέλλες, με τους Έλληνες Ευρωβουλευτές που συμμετέχουν στην Επιτροπή Μεταφορών, και μάλιστα απέσπασε την υπόσχεσή τους, πως θα καταθέσουν σχετική ερώτηση στην Ευρωβουλή.

Συνάντηση υπήρξε και με τον επικεφαλής του τμήματος οδικών μεταφορών στην DG MOVE, κ. Eddy Liegieois, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο οποίος έστειλε μήνυμα αποκλειστικά στην ΟΦΑΕ ζητώντας στην συμβολή της στην έρευνα που διεξάγουν για την εκτίμηση των αποτελεσμάτων που θα φέρει ο νόμος αυτός σε οικονομικό, σε κοινωνικό, σε διοικητικό αλλά και σε περιβαλλοντικό επίπεδο.

Η ΟΦΑΕ με την σειρά της κάλεσε και τις υπόλοιπες χώρες να υποβάλλουν αντίστοιχα στοιχεία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ζήτησε από τους συναδέλφους από χώρες που βρίσκονται σε στρατηγική θέση ανάμεσα στην Γερμανία και την Ρωσία να πιέσουν τις κυβερνήσεις τους να πάρουν ανάλογα με τους Γερμανούς μέτρα σε βάρος των Γερμανών μεταφορέων ώστε να αναλογιστούν και οι ίδιοι τα προβλήματα που επιφέρουν σε εμάς .

Το επόμενο διάστημα η ομάδα εργασίας της ΟΦΑΕ θα βρίσκεται συνεχώς σε επαφές για την ανατροπή του γερμανικού «εμπάργκο», με προτάσεις και επιστολές στα ευρωπαϊκά όργανα και θα προβεί σε συντονισμένες και ταυτόχρονες ενέργειες διαμαρτυρίας τόσο σε εθνικό όσο και σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Δέσμευση μας είναι να συμμετέχουμε ενεργά και συντονισμένα ως μέλη της IRU, με σκοπό να αποκτήσουμε πιο δυναμικό ρόλο μέσα σε αυτή και να πιέσουμε να λάβει άμεσα ενέργειες και μέτρα, ενώ θα οργανώσουμε και νέα συνάντηση τον Μάιο.

Η στήριξη της ΟΦΑΕ στην πρώτη διαμαρτυρία που θα κάνουν οι Ρουμάνοι και οι Πολωνοί έξω από τις Πρεσβείες της Γερμανίας και της Γαλλίας στο Βουκουρέστι και στην Βαρσοβία αντίστοιχα θεωρείται δεδομένη!

Συνάδελφοι σε κοινή ημερομηνία που θα ανακοινωθεί, με κοινά συνθήματα διαμαρτυρίας θα καλέσουμε όλοι οι ευρωπαίοι μεταφορείς τους Γερμανούς να ανακαλέσουν την απόφαση τους. Αν χρειαστεί θα οργανώσουμε όλοι μαζί και μια διαμαρτυρία μπροστά στο Ευρωκοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.

Χρειάζεται εγρήγορση και στην Ρωσία

Εκτός από το βασικό θέμα της συνάντησης που ήταν ο απαράδεκτος γερμανικός νόμος που «σκοτώνει» τις μεταφορές είχαμε τον χρόνο να μιλήσουμε και για τα κοινά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε στην Ρωσία, τόσο με την λειτουργία του TIR στα ρωσικά σύνορα. Η πλήρης συναδελφική σύμπνοια μεταξύ των παρευρισκόμενων χωρών είναι δεδομένη και σε αυτό το πρόβλημα και όλοι μαζί αποφασίσαμε στην επόμενη συνάντηση της ομάδας να κληθεί και η Ρωσική Ομοσπονδία για να δώσει πληροφορίες για τις κινήσεις της κυβέρνησής τους αλλά και να καταθέσουμε προτάσεις για τις ενέργειες που πρέπει να κάνουμε για να διαφυλάξουμε την δουλειά μας.

Οι Πολωνοί επεσήμαναν μάλιστα πως οι Ρώσοι συμμετέχουν πολύ ενεργά και δυναμικά στις ομάδες εργασίες των Ηνωμένων Εθνών και πως θα πρέπει και οι χώρες μας να ενεργοποιηθούν και να συμμετέχουν, πρόταση που η ΟΦΑΕ θα εξετάσει προς την κατεύθυνση της εντονότερης εκπροσώπησης των Ελλήνων μεταφορέων.

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Απριλιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ01 Απριλίου 2025

Νέες χρεώσεις στις τιμές διοδίων στη Βουλγαρία από 1 Απριλίου

Μαρτιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Μαρτίου 2025

Κλείσιμο της γέφυρας του Δούναβη στο Ruse για 24 ώρες στις 27/03/2025

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ10 Μαρτίου 2025

Πληροφορίες για προσπάθειες εξαπάτησης ευρωπαϊκών εταιρειών σε Καζακστάν, Τατζικιστάν και Ουζμπεκιστάν

Φεβρουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ03 Φεβρουαρίου 2025

Προσχώρηση της Γεωργίας στη Σύμβαση για το καθεστώς κοινής διαμετακόμισης και στη Σύμβαση για την απλούστευση των διατυπώσεων στις εμπορευματικές συναλλαγές

Ιανουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Ιανουαρίου 2025

Πληροφορίες για το ηλεκτρονικό μητρώο διεθνών οδικών μεταφορών στο σύστημα SENT της Πολωνίας

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιανουαρίου 2025

Ελλάδα: Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή στην ανταλλαγή μηνυμάτων TIR-EPD

Δεκεμβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Δεκεμβρίου 2024

Ταχογράφοι : Περίοδος ενημέρωσης 2 μηνών, μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025 για την υποχρέωση αλλαγής ταχογράφου σε ευφυή έκδοσης 2 αντί της επιβολής κυρώσεων ή ποινών

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Δεκεμβρίου 2024

Σήμερα, το TIR γίνεται ακόμα πιο ισχυρό κι ευέλικτο καθώς με το νέο δελτίο TIR 16-φύλλων τα σημεία φόρτωσης/εκφόρτωσης ανά δελτίο TIR διπλασιάζονται από 04 σε 08

Οκτωβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Οκτωβρίου 2024

Πολωνία: Aλλαγές στο σύστημα SENT από την 1η Νοεμβρίου 2024

Αυγουστος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ02 Αυγούστου 2024

Παράταση ισχύος της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Δημοκρατίας της Μολδαβίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Ιουλιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ23 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οδικές απαγορεύσεις στον αυτοκινητόδρομο DN7 (km 242+600 - km 250+000) - από 8 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία/Βουλγαρία: Γέφυρα Giurgiu–Ruse - εργασίες επισκευής, κυκλοφορία σε μία λωρίδα

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οι κάτοχοι δελτίων TIR που χρησιμοποιούν την εφαρμογή TIR-EPD θα έχουν προτεραιότητα στα συνοριακά τελωνεία Albița και Siret

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ05 Ιουλίου 2024

Παράταση Συμφωνίας ΕΕ - Ουκρανίας για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μέχρι 30 Ιουνίου 2025 & τροποποιήσεις

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ04 Ιουλίου 2024

Υποχρέωση εφοδιασμού οχημάτων με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (G2V2) για διεθνείς μεταφορές

Ιουνιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ19 Ιουνίου 2024

ΡΟΥΜΑΝΙΑ - Οι κυρώσεις για την έλλειψη δήλωσης στο σύστημα RO e-TRANSPORT όλων των εμπορευμάτων για διεθνείς οδικές μεταφορές (μεταφορές εισαγωγών/εξαγωγών τόσο σε χώρες της ΕΕ όσο και σε χώρες εκτός ΕΕ) θα ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ12 Ιουνίου 2024

Έργα επισκευής της "Γέφυρας του Δούναβη" στη Βουλγαρία

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ07 Ιουνίου 2024

Απαγόρευση εμπορίου από και προς το Ισραήλ στην τελωνειακή επικράτεια της Τουρκίας

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial