Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Διεθνή Νέα

Κατώτατος μισθός στην Ολλανδία σε περίπτωση διενέργειας καμποτάζ

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ15 Φεβρουαρίου 2017
ΟΛΛΑΝΔΙΑ

Δύο νέοι νόμοι στην Ολλανδία:

1. Η ΕΕ οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων και της επιβολής της οδηγίας έχουν μεταφερθεί σε έναν νέο νόμο στην Ολλανδία, το λεγόμενο WagwEU (Wet arbeidsvoorwaarden gedetacheerde werknemers de ΕΕ) από την 1η Ιουνίου 2016.  Αυτή είναι η ημερομηνία στην οποία κάθε ευρωπαϊκό κράτος μέλος έπρεπε να εφαρμόσει την οδηγία περί επιβολής στο δικό τους εθνικό δίκαιο. Η Ολλανδία το έκανε έγκαιρα, αλλά το σύστημα κοινοποίησης θα καταστεί λειτουργικό το νωρίτερο από την 1η Ιανουαρίου 2018

 

2. Από την 1η Ιανουαρίου 2017 κάνει την εμφάνισή του, ένας άλλος Ολλανδικός Νόμος, ο λεγόμενος  "WetAanpak Schijnconstructies" (WAS) . Ο νόμος αυτός δεν επικεντρώνονται στους κατώτατους μισθούς, αλλά αποσκοπεί στην καταπολέμηση ψευδών κατασκευών εισάγοντας την έννοια της αλληλέγγυας ευθύνης. 

 

Και οι δύο νόμοι είναι επίσης (εν μέρει) εφαρμόσιμοι στις ξένες επιχειρήσεις και το προσωπικό τους όταν εκτελούν εργασίες (μεταφορές) στην Ολλανδία. 

Πώς και πότε εφαρμόζεται στις ξένες επιχειρήσεις
Βασιζόμενοι στην Wagw EU οι εργοδότες οι οποίοι αποσπούν τους εργαζόμενους τους στην Ολλανδία είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν το προσωπικό τους με τον κατώτατο Ολλανδικό μισθό. Εάν υπάρχει όμως μια ολλανδική συλλογική  σύμβαση εργασίας που εφαρμόζονται στον σχετικό  τομέα, τότε εφαρμόζεται ο μισθός της συλλογικής σύμβασης εργασίας.  Ο Ολλανδικός τομέας μεταφορών έχει μια συλλογική σύμβαση εργασίας η οποία είναι δεσμευτική για όλες τις εταιρείες οδικών μεταφορών στην Ολλανδία. Όσο αυτή η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΣΣΕ) δεσμεύει τις ξένες επιχειρήσεις να υπόκεινται στους μισθούς της Ολλανδικής ΣΣΕ. Αν σε οποιοδήποτε χρόνο η ΣΣΕ δεν είναι πια δεσμευτική (δηλαδή μετά την διάρκεια της ΣΣΕ και μια νέα ΣΣΕ δεν έχει τεθεί ακόμη σε ισχύ), τότε ισχύει ο κατώτατος μισθός

 

Ωστόσο, το Oλλανδικό Υπουργείο Κοινωνικών Υποθέσεων έχει έως τώρα ανακοινώσει ότι η οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων στις μεταφορές ισχύει μόνο στην περίπτωση του καμποτάζ. Διμερείς, τριγωνικές και πράξεις διαμετακόμισης (τράνζιτ) δεν υπόκεινται στην Ολλανδική ΣΣΕ ή τους κατώτατους μισθούς. Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με την παρούσα κατάσταση η Ολλανδική ΣΣΕ ισχύει μόνο όταν οι οδηγοί να εκτελούν ενδομεταφορές εντός της Ολλανδίας (καμποτάζ) 

Δίπλα στους υποχρεωτικούς μισθούς όπως και εφαρμόζονται επίσης και άλλα στοιχεία, όπως περιγράφεται στο άρθρο 3 της οδηγίας  για την απόσπαση εργαζομένων:

  • οι μέγιστες περιόδους εργασίας και τις ελάχιστες περιόδους ανάπαυσης
  • η ελάχιστη διάρκεια ετήσιας άδειας μετ' αποδοχών
  • ο ελάχιστος μισθός, συμπεριλαμβανομένων των υπερωριών. Το παρόν σημείο δεν εφαρμόζεται στα συμπληρωματικά επαγγελματικά συνταξιοδοτικά συστήματα  
  • οι όροι πρόσληψηςεργαζομένων, ιδίως στη διάθεση εργαζομένων από επιχειρήσεις προσωρινής απασχόλησης
  • η υγεία και ασφάλεια στον χώρο εργασίας

Προστατευτικά μέτρα για ειδικές κατηγορίες εργαζομένων (έγκυες γυναίκες, παιδιά και νέους)

  • η ίση μεταχείριση ανδρών/γυναικών και άλλες διατάξεις σχετικά με την αποφυγή των διακρίσεων.

Ποιο είναι το επίπεδο της αμοιβής που καταβάλλεται στους αποσπασμένους εργαζόμενους στην Ολλανδία;
Ο οδηγός πρέπει να πληρωθεί σύμφωνα με το επίπεδο ΣΣΕ  στον τομέα των μεταφορών ή τον κατώτατο Ολλανδικό μισθό. Το μισθολογικό επίπεδο ΣΣΕ  για ένα διεθνή οδηγό είναι €13,91 μικτά ανά ώρα, καθώς και το κατώτατο ωρομίσθιο είναι 8.96 ευρώ μικτά ανά ώρα.  

Πότε πρέπει οι  ξένοι μεταφορείς να συμμορφωθούν με την  Ολλανδική ΣΣΕ  για βασικό/ κατώτατο μισθό;
Σύμφωνα με την οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων "αποσπασμένος εργαζόμενος" νοείται ο εργαζόμενος ο οποίος, για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα, εκτελεί την εργασία του στο έδαφος κράτους μέλους άλλου από το κράτος στο οποίο εργάζεται συνήθως.  Από τη στιγμή που η φράση "περιορισμένο χρονικό διάστημα" δεν έχει καθοριστεί επακριβώς, η βασική ολλανδική ΣΣΕ  ισχύει όταν η μεταφορά εκτελείται στο έδαφος της Ολλανδίας.

Ωστόσο, το Oλλανδικό Υπουργείο Κοινωνικών Υποθέσεων έχει έως τώρα ανακοινώσει ότι η οδηγία για την απόσπαση εργαζομένων στις μεταφορές ισχύει μόνο στην περίπτωση του καμποτάζ. Διμερείς, τρίτες χώρες και πράξεις διαμετακόμισης δεν υπόκεινται στην Ολλανδική ΣΣΕ ή τους κατώτατους μισθούς. Αυτό σημαίνει ότι σύμφωνα με την παρούσα κατάσταση η Ολλανδική ΣΣΕ ισχύει μόνο όταν οι οδηγοί να εκτελούν μεταφορές εντός της Ολλανδίας(καμποτάζ)

Υπάρχει ωστόσο μια αντιπαράθεση (και επίσης μια σημαντική και διαρκή δικαστική υπόθεση) στην Ολλανδία για το ερώτημα αν η απόσπαση των εργαζομένων θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις διεθνείς μεταφορές. Αυτό δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί και κατί τέτοιο σημαίνει ότι η ολλανδική θέση μπορεί να αλλάξει.  

Ποιες είναι οι υποχρεώσεις που πρέπει να πληρούν οι  εργοδότες;
1. Μόνον κατόπιν αιτήσεως, οι εργοδότες υποχρεούνται να παρέχουν στην επιθεώρηση, όλες τις πληροφορίες που απαιτούνται για τη σωστή εφαρμογή της Οδηγίας 2014/67
2. Τα ακόλουθα έγγραφα πρέπει να είναι διαθέσιμα στο χώρο εργασίας: 
Εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών συμπεριλαμβανομένης της απόδειξης ότι μισθός έχει μεταφερθεί στον οδηγό, σύμβαση εργασίας, επισκοπήσεις του χρόνου εργασία  (για την περίοδο που ο οδηγός  δούλεψε στην Ολλανδία) απόδειξη της κοινωνικής ασφάλειας. Τα έγγραφα δεν χρειάζεται να βρίσκονται μέσα στο  όχημα, ωστόσο δεν είναι απαγορεύεται. Τα έγγραφα αυτά μπορούν επίσης να μεταφερθούν ψηφιακά στην επιθεώρηση.

3.  Οι εργοδότες υποχρεούνται να κοινοποιούν στο προσωπικό τους εκ των προτέρων, για το πού, πότε και ποιός πρόκειται να κάνει τη μεταφορά στην Ολλανδία. 
Μόνο οι ενδομεταφορές πρέπει να ενημερώνονται. Η Ολλανδία θα καθιερώσει ένα ηλεκτρονικό μητρώο, με το οποίο οι οδηγοί μπορούν να ενημερώνονται. Ωστόσο, το μητρώο αυτό είναι ακόμα υπό κατασκευή και θα είναι έτοιμο, από την 1η Ιανουαρίου 2018. Αυτό σημαίνει ότι μέχρι τότε οι ξένες εταιρείες μπορούν φυσικά να μην ενημερώσουν το προσωπικό τους.
4. Ο εργοδότης πρέπει να ορίσει ένα άτομο επικοινωνίας στην Ολλανδία, στο οποίo η επιθεώρηση μπορεί να απευθυνθεί στην περίπτωση που ζητηθεί.

Οι υποχρεώσεις  1, 2 και 4 βρίσκονται ήδη σε ισχύ και ο εργοδότης μπορεί να τιμωρηθεί  αν αρνείται να παράσχει τις ζητούμενες πληροφορίες. 
Παραβίαση της WagwEU μπορεί να τιμωρηθεί με πρόστιμο έως 20.500 Ευρώ ανά παράβαση. 

Ποια έγγραφα πρέπει να έχουν διαθέσιμα οι εργοδότες από άλλες χώρες εκτός της Ολλανδίας;
Βασικά έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν ότι ο οδηγός έχει πληρωθεί σύμφωνα με την βασική Ολλανδική ΣΣΕ, όπως εκκαθαριστικά σημειώματα, απόδειξη ότι ο  μισθός έχει μεταφερθεί στον οδηγό, σύμβαση εργασίας,επισκοπήσεις του  χρόνου εργασίας (για την περίοδο που ο οδηγός δούλεψε στην Ολλανδία) απόδειξη της κοινωνικής ασφάλισης. Τα έγγραφα δεν χρειάζεται να βρίσκονται μέσα στο  όχημα, ωστόσο δεν απαγορεύεται. Τα έγγραφα αυτά μπορούν επίσης να σταλθούν ηλεκτρονικά στην επιθεώρηση.

Ο Ολλανδικός νόμος δεν αναφέρει τίποτα σχετικά με το εάν τα έγγραφα θα πρέπει να είναι μεταφρασμένα στην ολλανδική γλώσσα. 

Απαιτείται αντιπρόσωπος;

Ένα άτομο επαφής θα πρέπει να οριστεί στην Ολλανδία, στο οποίο θα μπορεί να απευθύνεται η επιθεώρηση εάν χρειάζεται πληροφορίες. Είναι στη κρίση του εργοδότη  να ορίσει όποιον επιθυμεί, ωστόσο το πρόσωπο επαφής θα πρέπει να είναι κάποιος που έχει άμεση την πρόσβαση στα αιτούμενα έγγραφα όπως εκκαθαριστικά σημειώματα, συμβάσεις εργασίας κ.λπ. 

 

Ποιος είναι υπεύθυνος για το δικαίωμα πληρωμής (WAS/αλληλέγγυα ευθύνη)

Αρχικά, ο εργοδότης είναι υπεύθυνος για την πληρωμή. Ωστόσο, ο Ολλανδικός νόμος WAS προβλέπει μια αλυσιδωτή/αλληλέγγυα ευθύνη, που σημαίνει επίσης ότι ο μεταφορέας μπορεί να θεωρηθεί και εκείνος υπεύθυνος, αν ο εργοδότης λ.χ. αποτύχει να εκπληρώσει τις βασικές αμοιβές στον οδηγό τις οποίες δικαιούται. Τα δύο μέρη μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνα από την Ολλανδική  επιθεώρηση ή τις αρμόδιες αρχές.
Κατόπιν αιτήματος της ολλανδικής επιθεώρησης, όλα τα έγγραφα και οι πληροφορίες που χρειάζονται για να επιβεβαιωθεί για το εάν έχει γίνει σωστά η πληρωμή, πρέπει να υποβληθούν στην υπηρεσία επιθεώρησης ή στις αρμόδιες αρχές.

 

Οι αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί εμπίπτουν επίσης στο πεδίο εφαρμογής του Ολλανδικού δικαίου

Ναι, αλλά μόνο σε ένα ορισμένο βαθμό. Αυτοί υπόκεινται  στην υποχρέωση  να παραδώσουν στην επιθεώρηση όλα τα απαραίτητα έγγραφα που θέλει να ελέγξει (π.χ.  έλεγχος αν είστε πραγματικά επιχειρηματίας και όχι ψευδo-αυτοαπασχολούμενος οδηγός) .Πάλι μόνο κατόπιν αιτήματος, τα έγγραφα αυτά πρέπει να μεταφερθούν στην επιθεώρηση, επίσης μπορεί να σταλθούν ηλεκτρονικά.
Εάν το ηλεκτρονικό μητρώο κοινοποίησης είναι έτοιμο,  οι αυτοαπασχολούμενοι οδηγοί υποχρεούνται να εγγραφούν από μόνοι τους.

Πηγή Πληροφόρησης: IRU

 

 

 

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Απριλιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ01 Απριλίου 2025

Νέες χρεώσεις στις τιμές διοδίων στη Βουλγαρία από 1 Απριλίου

Μαρτιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Μαρτίου 2025

Κλείσιμο της γέφυρας του Δούναβη στο Ruse για 24 ώρες στις 27/03/2025

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ10 Μαρτίου 2025

Πληροφορίες για προσπάθειες εξαπάτησης ευρωπαϊκών εταιρειών σε Καζακστάν, Τατζικιστάν και Ουζμπεκιστάν

Φεβρουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ03 Φεβρουαρίου 2025

Προσχώρηση της Γεωργίας στη Σύμβαση για το καθεστώς κοινής διαμετακόμισης και στη Σύμβαση για την απλούστευση των διατυπώσεων στις εμπορευματικές συναλλαγές

Ιανουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Ιανουαρίου 2025

Πληροφορίες για το ηλεκτρονικό μητρώο διεθνών οδικών μεταφορών στο σύστημα SENT της Πολωνίας

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιανουαρίου 2025

Ελλάδα: Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή στην ανταλλαγή μηνυμάτων TIR-EPD

Δεκεμβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Δεκεμβρίου 2024

Ταχογράφοι : Περίοδος ενημέρωσης 2 μηνών, μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025 για την υποχρέωση αλλαγής ταχογράφου σε ευφυή έκδοσης 2 αντί της επιβολής κυρώσεων ή ποινών

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Δεκεμβρίου 2024

Σήμερα, το TIR γίνεται ακόμα πιο ισχυρό κι ευέλικτο καθώς με το νέο δελτίο TIR 16-φύλλων τα σημεία φόρτωσης/εκφόρτωσης ανά δελτίο TIR διπλασιάζονται από 04 σε 08

Οκτωβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Οκτωβρίου 2024

Πολωνία: Aλλαγές στο σύστημα SENT από την 1η Νοεμβρίου 2024

Αυγουστος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ02 Αυγούστου 2024

Παράταση ισχύος της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Δημοκρατίας της Μολδαβίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Ιουλιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ23 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οδικές απαγορεύσεις στον αυτοκινητόδρομο DN7 (km 242+600 - km 250+000) - από 8 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία/Βουλγαρία: Γέφυρα Giurgiu–Ruse - εργασίες επισκευής, κυκλοφορία σε μία λωρίδα

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οι κάτοχοι δελτίων TIR που χρησιμοποιούν την εφαρμογή TIR-EPD θα έχουν προτεραιότητα στα συνοριακά τελωνεία Albița και Siret

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ05 Ιουλίου 2024

Παράταση Συμφωνίας ΕΕ - Ουκρανίας για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μέχρι 30 Ιουνίου 2025 & τροποποιήσεις

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ04 Ιουλίου 2024

Υποχρέωση εφοδιασμού οχημάτων με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (G2V2) για διεθνείς μεταφορές

Ιουνιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ19 Ιουνίου 2024

ΡΟΥΜΑΝΙΑ - Οι κυρώσεις για την έλλειψη δήλωσης στο σύστημα RO e-TRANSPORT όλων των εμπορευμάτων για διεθνείς οδικές μεταφορές (μεταφορές εισαγωγών/εξαγωγών τόσο σε χώρες της ΕΕ όσο και σε χώρες εκτός ΕΕ) θα ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ12 Ιουνίου 2024

Έργα επισκευής της "Γέφυρας του Δούναβη" στη Βουλγαρία

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ07 Ιουνίου 2024

Απαγόρευση εμπορίου από και προς το Ισραήλ στην τελωνειακή επικράτεια της Τουρκίας

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial