- Νέα
- Διεθνή Νέα
Aναστέλλεται η Απεργία των οδικών μεταφορέων στην Ισπανία - 20 Δεκεμβρίου έως 22 Δεκεμβρίου
Σε συμφωνία κατέληξαν αργά το βράδυ της 17ης Δεκεμβρίου, η Κυβέρνηση και οι επαγγελματικές οργανώσεις της Ισπανίας έπειτα από πολυήμερες διαπραγματεύσεις και με την απειλή της απεργίας πέτυχαν τελικά ένα πακέτο με 20 μέτρα που απασχολούν τον κλαδο των οδικών μεταφορών και καλύπτουν τομείς όπως φόρτωση/εκφόρτωση, εγκαταστάσεις στάθμευσης φορτηγών, επιδόσεις RDC, διόδια και κόστος καυσίμων.
Τα σημαντικότερα μέτρα που αποτελούν μέρος της συμφωνίας είναι τα εξής:
Απαγόρευση φόρτωσης και εκφόρτωσης οδηγών
Οι οδηγοί φορτηγών θα απαγορεύεται να εκτελούν εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης, με λίγες μόνο ισχύουσες εξαιρέσεις. Σε τέτοιες εξαιρετικές περιπτώσεις, οι μεταφορείς θα πρέπει να καταβάλουν ένα πρόσθετο τέλος που πρέπει να καταγραφεί στο τιμολόγιο. Θα συσταθεί επίσης κρατική αρχή για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης με την απαγόρευση.
Ωστόσο, η απαγόρευση δεν θα λάβει χώρα αμέσως. Στις επιχειρήσεις έχει δοθεί εξάμηνη περίοδος χάριτος για την πρόσληψη και την κατάρτιση χειριστών ανυψωτικών και λοιπού προσωπικού που συμμετέχει στις διαδικασίες φόρτωσης/εκφόρτωσης.
Οι τιμές μεταφοράς μπορούν να συνδέονται με την τιμή του ντίζελ
Ένα άλλο μέτρο της συμφωνίας σημαίνει ότι οι τιμές μεταφοράς που λαμβάνουν οι μεταφορείς από τους πελάτες τους μπορούν να προσαχθούν στην τιμή του ντίζελ. Η αλλαγή εφαρμόζεται σε όλες τις συμβάσεις συνεχούς μεταφοράς, γραπτές ή προφορικές.
Για να εφαρμοστεί αυτό, το τιμολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει ανάλυση με την επίδραση της τιμής των καυσίμων στο τελικό κόστος μεταφοράς. Αυτό γίνεται σύμφωνα με έναν συγκεκριμένο τύπο. Οι μεταφορείς που έχουν γραπτή σύμβαση που χρησιμοποιεί διαφορετικό τύπο αναθεώρησης της τιμής καυσίμου θα έχουν περίοδο χάριτος 6 μηνών για να προσαρμόσουν τη σύμβαση στους νέους κανονισμούς.
Αυστηρότεροι έλεγχοι σε ξένες εταιρείες μεταφορών που εργάζονται στην Ισπανία
Η ευρωπαϊκή οδηγία για τους αποσπασμένους οδηγούς θα συμπεριληφθεί στην ισπανική εργατική νομοθεσία, η οποία, θα επιτρέψει τον αποτελεσματικότερο έλεγχο του αθέμιτου ανταγωνισμού από ξένες εταιρείες μεταφορών που λειτουργούν αποτελεσματικά ως εταιρείες ταχυδρομικής θυρίδας στην Ισπανία.
Διόδια
Το Υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να διατηρήσει τη δέσμευσή του για το 2020 να μην εφαρμόσει διόδια ή φόρους HGV χωρίς να καταλήξει σε προηγούμενη συμφωνία με τις ενώσεις μεταφορών.
Οι χρόνοι αναμονής στα RDCs θα περιορίζονται νομικά σε μόλις 1 ώρα
Ο μέγιστος χρόνος αναμονής για τα φορτηγά στα RDCs πρέπει να μειωθεί από το νόμο σε μόλις 1 ώρα, μετά την οποία ο μεταφορέας θα έχει το δικαίωμα να ζητήσει αποζημίωση. Επιπλέον, πρέπει να διεξαχθεί έρευνα σχετικά με τους τρέχοντες χρόνους αναμονής στα RDCs, προκειμένου να βρεθεί η πηγή του προβλήματος και να προταθούν πιθανές λύσεις.
Χρήματα για νέα πάρκα φορτηγών και ψηφιοποίηση οδικών μεταφορών
Η κατασκευή νέων ασφαλών χώρων στάθμευσης φορτηγών θα χρηματοδοτηθεί με συνολική επένδυση 20 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ θα αναβαθμιστούν και οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης για τη βελτίωση της ασφάλειας. Επιπλέον, έχουν διατεθεί 140 εκατομμύρια ευρώ για την ψηφιοποίηση των εταιρειών μεταφορών και την ψηφιακή κατάρτιση των επαγγελματιών μεταφορών.
Επανεξέταση των εθνικών ασφαλιστικών εισφορών για τους οδηγούς φορτηγών
Τέλος, το Υπουργείο Εργασίας θα μελετήσει τις τρέχουσες εθνικές ασφαλιστικές εισφορές που ισχύουν για τους οδηγούς φορτηγών, τις οποίες πρέπει επί του παρόντος να καταβάλλουν οι επιχειρήσεις οδικών μεταφορών. Δεδομένης της μείωσης των ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια, οι μεταφορείς πιστεύουν ότι οι πληρωμές πρέπει να μειωθούν.
Έτσι η απεργία που είχαν ανακοινώσει για 20-22/12/21 τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί και η διενέργεια των διεθνών μεταφορών θα γίνει ομαλά.
Δείτε παρακάτω την αρχική ανακοίνωση σχετικά με την απεργία.
-
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Εθνική Επιτροπή Οδικών Μεταφορών (CNTC), που εκπροσωπεί τον τομέα των οδικών μεταφορών στην Ισπανία, κάλεσε σε 3-ήμερη απεργία από τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου (00:00) έως την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου (24:00). Αναμένονται μεγάλες καθυστερήσεις σε περίπτωση που πραγματοποιηθεί ουσιαστικά η απεργία.
Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται ακόμη με την ισπανική κυβέρνηση σε διάφορα σημεία, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του μέγιστου βάρους στους 44 τόνους, της απαγόρευσης της συμμετοχής των οδηγών στις εργασίες φόρτωσης και εκφόρτωσης, της χρήσης των χρηματοδοτικών κεφαλαίων Επόμενης Γενιάς για τη στήριξη του κλάδου ή την αντίθεση στην εφαρμογή της Ευρωβινιέτας.
Θα υπάρξει ενημέρωση για νεότερες εξελίξεις.
Πηγή: Ομοσπονδία ASTIC