Official logo of OFAE
  • The Federation
  • Training Center
  • TIR System
  • Individual guarantee
  • News
  • Legislation
  • Contact
  • Members

News

  • Όλα τα Νέα
  • Activities
  • Press Releases
  • International News
  • Communication with Ministries
  • Events
  • Driving Restrictions
  • Jobs
  • Various
  • News
  • International News

Mutual Declaration against the application of the Posting of Workers Directive to international transport operations in the EU

INTERNATIONAL NEWS05 October 2017
Mutual declaration on PWD

Κοινή Δήλωση ενάντια στην δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας Απόσπασης Εργασίας στις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές, υπέγραψαν 17 εθνικοί φορείς εκπροσώπησης του κλάδου των Οδικών Μεταφορών από Κράτη Μέλη της Ε.Ε., Μέλη της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).

Συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι του κλάδου από την Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και η ΟΦΑΕ από την Ελλάδα, συνυπέγραψαν μια κοινή θέση σχετικά με την θέση τους ενάντια στην εφαρμογή των διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας περί απόσπασης εργασίας στις διεθνείς οδικές μεταφορές. Συνημμένα θα βρείτε το ακριβές αντίγραφο της κοινής δήλωσης, ενώ παρακάτω την μετάφρασή του στα ελληνικά:

------------------------

"ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ

μεταξύ των Ομοσπονδιών από την Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία

ενάντια στην εφαρμογή της Οδηγίας Περί Απoσπάσεων Εργαζομένων (96/71/ΕC)  στις διεθνείς οδικές μεταφορές στην EE

Σε γενικές γραμμές χαιρετίζουμε τη δέσμη μέτρων κινητικότητας, καθώς υπάρχει ανάγκη για σαφείς, δίκαιους, εφαρμόσιμους και ενιαίους κανόνες σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να επιβάλουμε δυσανάλογη και συμβολική νομοθεσία η οποία θα οδηγήσει στη μη διασφάλιση μιας πιο δυνατής Ενιαίας Αγοράς.  Αυτός είναι και ο λόγος που διαφωνούμε με την πρόταση η οποία προϋποθέτει ότι οι διεθνείς μεταφορές (τράνζιτ, διμερείς και διασυνοριακές μεταφορές) θα πρέπει να υπόκεινται στην Οδηγία περί Αποσπάσεων Εργαζομένων, και η οποία προτίθεται να δημιουργήσει μόνο περιθωριακή παρέκκλιση.

Αρχικά, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων σε όλες τις διεθνείς μεταφορές όπου οι εργαζόμενοι με υπερβολική κινητικότητα διασχίζουν τα σύνορα κάθε μέρα είναι ενάντια στη λογική της ίδιας της Οδηγίας, καθώς η πρόθεση ήταν να εφαρμοστούν οι κανόνες για τις αποσπάσεις εργαζομένων οι οποίοι εκτελούν το έργο τους για μήνες ή χρόνια στα εδάφη ένος Κράτους Μέλους διαφορετικό από όπου ο οδηγός συνήθως δραστηριοποιείται. Οι κανόνες απόσπασης δεν δύναται να εφαρμοστούν σε εργαζόμενους που εργάζονται σε καθημερινή ή ακόμα και ωριαία βάση σε διαφορετικά Κράτη Μέλη. 

Δεύτερον,η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων δεν μπορεί να εφαρμοστεί εξαιτίας των εκτενών και  των πολύπλοκων διοικητικών προκλήσεων που προκαλεί. Η Οδηγία κατά την εφαρμογή της θα επιφέρει πολυάριθμες εθνικές νομοθεσίες σχετικά με το μηνιαίο μισθό. Οι ελεγκτικές αρχές και οι εταιρείες ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι με τουλάχιστον 20 διαφορετικές εθνικές νομοθεσίες ανάλογα με τις χώρες που δραστηριοποιούνται κάθε μήνα και με 50 διαφορετικούς κατώτατους μισθούς ανά νομοθεσία. Οι μισθοί αυτοί είναι ανάλογοι με την προϋπηρεσία του οδηγού, το όχημα, τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κτλ. Η εφαρμογή της Οδηγίας θα επιφέρει  πολλές διαφορετικές εθνικές νομοθεσίες αναφορικά με τις κατώτατες άδειες μετ’αποδοχών. Η εφαρμογή της οδηγίας θα περιορίσει δυσανάλογα τις δραστηριότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των μεταφορικών εταιρειών της ΕΕ, ιδίως των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες διαθέτουν λιγότερη ευελιξία και πόρους για την εφαρμογή των αυστηρών και σύνθετων απαιτήσεων. Κατά πάσα πιθανότητα θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις διεθνείς τους δραστηριότητες, θα αποσυρθούν από αυτές τις δραστηριότητες ή θα βιώσουν ύφεση. Κατά συνέπεια, η πολύπλοκη κανονιστική πρόταση θα έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά οδικών μεταφορών στο σύνολό της και συνεπώς στη λειτουργία του ενδοκοινοτικού εμπορίου, καθώς θα καταστεί πολύ επαχθές για τις μικρές, μεσαίες και μεγάλες εταιρείες μεταφορών να εφαρμόσουν διαφορετικούς εθνικούς εργατικούς νόμους με διαφορετικά συστήματα αμοιβών, διαφορετικές συνθέσεις ελάχιστου μισθού, διαφορετικά κοινωνικά δικαιώματα, διαφορετικές συλλογικές συμβάσεις κλπ. για τους διασυνοριακούς οδηγούς.

Τρίτον, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές δεν διασφαλίζει μια πιο ισχυρή Ενιαία Αγορά. Αντίθετα, δημιουργώντας ένα τεχνικό εμπόδιο στην παροχή υπηρεσιών, η πρόταση δυνητικά θα μπορούσε να μειώσει την ανάπτυξη στην ΕΕ, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε την αύξηση του κόστος των διεθνών μεταφορών και κατά συνέπεια να οδηγήσει σε μείωση των διασυνοριακών συναλλαγών. Κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε την Eνιαία Aγορά και θα  επηρέαζε αρνητικά τη συνολική οικονομική κατάσταση της ΕΕ αλλά και τα ποσοστά απασχόλησης της.

Τέλος, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων μπορεί να γίνει αντιπαραγωγική, καθώς 1) θα οδηγήσει σε αύξηση των αυτοαπασχολούμενων οδηγών οι οποίοι δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με τους κανόνες αποσπάσεων, κάτι που θα οδηγήσει σε άνισο και ακόμα πιο δύσκολο ανταγωνισμό στην αγορά και 2) πιθανόν θα αυξηθεί η ίδρυση εταιρειών σε χώρες που δεν είναι Κράτη Μέλη της ΕΕ έτσι ώστε να παρακάμπτονται οι κανόνες αποσπάσεων ή και ακόμα να οδηγήσει ήδη υπάρχουσες μεταφορικές εταιρείες εκτός ΕΕ, αποδυναμώνοντας έτσι ένα μέρος της Ευρωπαϊκής αγοράς.

Για τους λόγους αυτούς, οι υπογράφοντες αυτή τη δήλωση αντιτίθενται στην εφαρμογή της οδηγίας για την απόσπαση εργαζομένων στις διεθνείς οδικές μεταφορές και, ως εκ τούτου, παροτρύνουν τα θεσμικά όργανα να τα αποκλείσουν ρητά από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας."

--------------

Σημειώνεται, πως θα ακολουθήσουν χωριστές τοποθετήσεις επί του θέματος των ενδομεταφορών (καμποτάζ), όπου εξ' ορισμού* συγκαταλέγονται στις εθνικές μεταφορές και όχι στις διεθνείς .

Η επίσημη θέση της ΟΦΑΕ για τις ενδομεταφορές και την σχέση τους με την απόσπαση εργασίας είναι η εξής:

Η Οδηγία περί Απόσπασης Εργαζομένων να εφαρμοστεί μόνο σε όλες τις ενδομεταφορές εμπορευμάτων και να εξαιρεθούν ρητώς οι διασυνοριακές μεταφορές. Όταν εκτελούνται οι ενδομεταφορές εμπορευμάτων, η ξένη εταιρεία βρίσκεται σε άμεσο ανταγωνισμό με τις εθνικές εταιρείες στο Κράτος Μέλος υποδοχής.

 

* Ορισμός: «ενδομεταφορές»= εθνικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτου που εκτελούνται σε προσωρινή βάση σε κράτος μέλος υποδοχής, σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό·(ΕΚ 1072/2009, άρθρο 2)

  • Mutual Declaration on PWD in international road transport

Προσφατα νεα της κατηγοριας

April 2025
INTERNATIONAL NEWS01 April 2025

New road user charges in Bulgaria

March 2025
INTERNATIONAL NEWS20 March 2025

Danube Bridge at Russe will be restricted for 24 hours on 27/03/2025

INTERNATIONAL NEWS10 March 2025

Unavailable in this language

February 2025
INTERNATIONAL NEWS03 February 2025

Unavailable in this language

January 2025
INTERNATIONAL NEWS30 January 2025

Information on electronic register of international road transport in SENT system of Poland

INTERNATIONAL NEWS08 January 2025

Greece: There will be a temporary interruption in the exchange of TIR-EPD messages

December 2024
INTERNATIONAL NEWS20 December 2024

Smart tachograph : A period of 2 months of educational learning period until 28 February 2025 to raise awareness of the obligation for the tachograph retrofit instead of applying a sanction or penalty

INTERNATIONAL NEWS09 December 2024

Unavailable in this language

October 2024
INTERNATIONAL NEWS30 October 2024

Poland: changes in the SENT system from 1 January 2025

August 2024
INTERNATIONAL NEWS02 August 2024

Unavailable in this language

July 2024
INTERNATIONAL NEWS23 July 2024

ROMANIA : Sanctions for lack of declaration in the RO e-Transport System of all goods for international road transport (import/export transport operations in both EU and non-EU countries) will apply from 1 July 2024

INTERNATIONAL NEWS09 July 2024

Romania: driving restrictions on the DN7 (km 242+600 - km 250+000) - from 8 July to 9 August 2024

INTERNATIONAL NEWS09 July 2024

Romania/Bulgaria: Giurgiu–Ruse Bridge - repair works, traffic on a single lane

INTERNATIONAL NEWS09 July 2024

Romania: Holders of TIR carnets who use the TIR-EPD application will have priority at the Albița and Siret border customs offices

INTERNATIONAL NEWS08 July 2024

Romania: RO e-Transport System – app available

INTERNATIONAL NEWS05 July 2024

Unavailable in this language

INTERNATIONAL NEWS04 July 2024

Obligation to equip vehicles with smart tachograph version 2 (G2V2) for international transport

June 2024
INTERNATIONAL NEWS19 June 2024

ROMANIA : Sanctions for lack of declaration in the RO e-Transport System of all goods for international road transport (import/export transport operations in both EU and non-EU countries) will apply from 1 July 2024

INTERNATIONAL NEWS12 June 2024

Repair projects of the "Danube Bridge" in Bulgaria

INTERNATIONAL NEWS07 June 2024

Unavailable in this language

Athens

Patission 351,  11144 – Athens
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
SEE THE MAP

THESSALONIKI

Giannitson 39,  54627 – Thessaloniki
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
SEE THE MAP

NEWSLETTER

You have subscribed successfully You are already subscribed Invalid email address
  • Find us on Facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial