Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Διεθνή Νέα

Νέα έκκληση IRU για ελεύθερη κυκλοφορία των οδηγών

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ16 Φεβρουαρίου 2021
IRU PRESS RELEASE 15.2.21

Eπιμέλεια, μετάφραση, αναδημοσίευση από το metaforespress.gr

Χάος στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές προκάλεσαν στην Ευρώπη, και ιδίως στην διαδρομή Ιταλία – πέρασμα Brenner, τα νέα μέτρα κατά του κορωνοϊού που επέβαλε η Γερμανία, ακολουθούμενη από την Αυστρία (Τιρόλο) και την Τσεχία.

Σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), η Γερμανία αποφάσισε να μην εξαιρέσει τους οδηγούς φορτηγών από τις νέες απαιτήσεις για τα τεστ κατά του Covid.

Αντίστοιχα, Αυστρία και Τσεχία επέβαλαν παρόμοιους περιορισμούς στους οδηγούς που διέρχονται με τα φορτηγά τους από τα εδάφη τους προς τη Γερμανία.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι, ενώ τα rapid test αντιγόνου για COVID-19 γίνονται αποδεκτά, ωστόσο θα πρέπει να διεξάγονται από εξουσιοδοτημένο εργαστήριο, «μια δύσκολη απαίτηση για οδηγούς φορτηγών που εργάζονται εκτός της χώρας καταγωγής τους», σημειώνει η IRU.

Από μέρους της η Ένωση, προειδοποίησε για αλυσιδωτές αντιδράσεις και προβλήματα στους νέους συνοριακούς ελέγχους που επιβλήθηκαν –σε επιστολή προς την πρόεδρο της Κομισιόν Ursula von der Leyen– ζητώντας άμεση δράση για την αποτροπή εμποδίων στην ελεύθερη κυκλοφορία εμπορευμάτων, και ειδικότερα σε όσα απαιτούνται από τους επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών όσον αφορά τα τεστ COVID.

«Οι οδηγοί φορτηγών, και οι ευρωπαίοι πολίτες και οι επιχειρήσεις που εξαρτώνται από τα εμπορεύματα που μετακινούνται, είναι και πάλι έτοιμοι να πληρώσουν ένα βαρύ τίμημα εξαιτίας περιορισμών κατά του COVID που δεν εξαιρούν τους εργαζόμενους στις μεταφορές», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της IRU, Umberto de Pretto.

Αυτές οι καταστροφικές μονομερείς αποφάσεις έρχονται -παρά τις επανειλημμένες- τις εκκλήσεις της IRU και της βιομηχανίας προς τους Ευρωπαίους ηγέτες, τις δεσμεύσεις των ίδιων των χωρών για “Πράσινες Λωρίδες” και το χάος της εφοδιαστικής αλυσίδας που σημειώθηκε με μπλοκαρισμένα τα σύνορα νωρίτερα μέσα στην πανδημία.

Σούπερ-μάρκετ, ιατρικές εγκαταστάσεις και εργοστάσια στην ΕΕ βρίσκονται σε κίνδυνο, συμπεριλαμβανομένων των γερμανικών βιομηχανιών που εξαρτώνται από πολυεθνικές εφοδιαστικές αλυσίδες, όπως ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Πάνω από 7.000 φορτηγά μεταφέρουν εμπορεύματα στο διάδρομο Βορρά-Νότου μέσω του Τιρόλο, περίπου ο ίδιος όγκος φορτηγών που χρησιμοποιούν τον διάδρομο Ντόβερ-Καλαί, σημείο όπου σημειώθηκε χάος τον Δεκέμβριο, όταν η Γαλλία επέβαλε περιορισμούς από τους οποίους δεν εξαιρέθηκαν επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών.

Αντίστοιχα, δεκάδες χιλιάδες περισσότερα φορτηγά χρησιμοποιούν τον διάδρομο Ανατολής-Δύσης προς τη Γερμανία μέσω της Τσεχίας, έναν σημαντικό μεταφορικό άξονα για την εφοδιαστική της Κεντρικής Ευρώπης.

«Απομονωμένοι στην καμπίνα τους, οι οδηγοί φορτηγών δεν εκτίθενται στον ιό και συμμορφώνονται με αυστηρά μέτρα κατά πιθανής μόλυνσης από τους εργοδότες και τους πελάτες τους, συμπεριλαμβανομένης της μη φυσικής επαφής σε σημεία παραλαβής και παράδοσης», δήλωσε ο de Pretto.

«Το να αφήσεις τους οδηγούς να κάνουν τη δουλειά τους και να συνεχίσουν το ταξίδι τους πέρα από τα σύνορα είναι η ασφαλέστερη λύση», συμπλήρωσε.

Την περασμένη εβδομάδα, η Κομισιόν απάντησε στην επιστολή της IRU δηλώνοντας ότι η θέση της δεν έχει αλλάξει από την αρχή της πανδημίας.

Επίσης, υποστήριξε τη σημασία της διατήρησης των “Πράσινων Λωρίδων” για τα φορτηγά ανά πάσα στιγμή και ότι τα μεμονωμένα μέτρα από τις χώρες πρέπει να παραμείνουν αναλογικά και να αποφευχθεί η διακοπή της εφοδιαστικής και των βασικών μεταφορών.

«Καλώ την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την ομάδα της να υπερασπιστούν την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων», δήλωσε ο de Pretto, συμπληρώνοντας ότι «η ΕΕ πρέπει να παραμείνει σταθερή και αυτές οι μεμονωμένες χώρες πρέπει να υποχωρήσουν».

«Η Γερμανία, το Τιρόλο και η Τσεχία πρέπει να επαναφέρουν αμέσως τις εξαιρέσεις από τα τεστ για επαγγελματίες οδηγούς φορτηγών. Διαφορετικά, οι ενέργειές τους θα βλάψουν ζωτικές εφοδιαστικές αλυσίδες, την ενιαία αγορά και τη ζωή εκατομμυρίων πολιτών της ΕΕ – με τεράστιο κόστος και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για τον έλεγχο του ιού», κατέληξε ο de Pretto.

 

Πηγή: IRU, metaforespress.gr

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Απριλιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ01 Απριλίου 2025

Νέες χρεώσεις στις τιμές διοδίων στη Βουλγαρία από 1 Απριλίου

Μαρτιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Μαρτίου 2025

Κλείσιμο της γέφυρας του Δούναβη στο Ruse για 24 ώρες στις 27/03/2025

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ10 Μαρτίου 2025

Πληροφορίες για προσπάθειες εξαπάτησης ευρωπαϊκών εταιρειών σε Καζακστάν, Τατζικιστάν και Ουζμπεκιστάν

Φεβρουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ03 Φεβρουαρίου 2025

Προσχώρηση της Γεωργίας στη Σύμβαση για το καθεστώς κοινής διαμετακόμισης και στη Σύμβαση για την απλούστευση των διατυπώσεων στις εμπορευματικές συναλλαγές

Ιανουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Ιανουαρίου 2025

Πληροφορίες για το ηλεκτρονικό μητρώο διεθνών οδικών μεταφορών στο σύστημα SENT της Πολωνίας

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιανουαρίου 2025

Ελλάδα: Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή στην ανταλλαγή μηνυμάτων TIR-EPD

Δεκεμβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Δεκεμβρίου 2024

Ταχογράφοι : Περίοδος ενημέρωσης 2 μηνών, μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025 για την υποχρέωση αλλαγής ταχογράφου σε ευφυή έκδοσης 2 αντί της επιβολής κυρώσεων ή ποινών

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Δεκεμβρίου 2024

Σήμερα, το TIR γίνεται ακόμα πιο ισχυρό κι ευέλικτο καθώς με το νέο δελτίο TIR 16-φύλλων τα σημεία φόρτωσης/εκφόρτωσης ανά δελτίο TIR διπλασιάζονται από 04 σε 08

Οκτωβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Οκτωβρίου 2024

Πολωνία: Aλλαγές στο σύστημα SENT από την 1η Νοεμβρίου 2024

Αυγουστος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ02 Αυγούστου 2024

Παράταση ισχύος της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Δημοκρατίας της Μολδαβίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Ιουλιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ23 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οδικές απαγορεύσεις στον αυτοκινητόδρομο DN7 (km 242+600 - km 250+000) - από 8 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία/Βουλγαρία: Γέφυρα Giurgiu–Ruse - εργασίες επισκευής, κυκλοφορία σε μία λωρίδα

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οι κάτοχοι δελτίων TIR που χρησιμοποιούν την εφαρμογή TIR-EPD θα έχουν προτεραιότητα στα συνοριακά τελωνεία Albița και Siret

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ05 Ιουλίου 2024

Παράταση Συμφωνίας ΕΕ - Ουκρανίας για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μέχρι 30 Ιουνίου 2025 & τροποποιήσεις

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ04 Ιουλίου 2024

Υποχρέωση εφοδιασμού οχημάτων με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (G2V2) για διεθνείς μεταφορές

Ιουνιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ19 Ιουνίου 2024

ΡΟΥΜΑΝΙΑ - Οι κυρώσεις για την έλλειψη δήλωσης στο σύστημα RO e-TRANSPORT όλων των εμπορευμάτων για διεθνείς οδικές μεταφορές (μεταφορές εισαγωγών/εξαγωγών τόσο σε χώρες της ΕΕ όσο και σε χώρες εκτός ΕΕ) θα ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ12 Ιουνίου 2024

Έργα επισκευής της "Γέφυρας του Δούναβη" στη Βουλγαρία

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ07 Ιουνίου 2024

Απαγόρευση εμπορίου από και προς το Ισραήλ στην τελωνειακή επικράτεια της Τουρκίας

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial