Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Δελτία Τύπου

Οι προτάσεις της ΟΦΑΕ για την αναθέωρηση του ευρωπαϊκού κανονισμού ωρών οδήγησης και ανάπαυσης των οδηγών βαρέων οχημάτων, και η διαστρέβλωση της πραγματικότητας από ανακριβείς δημόσιες δηλώσεις

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ09 Ιουλίου 2018
ευρωκοινοβουλιο

Τις τελευταίες εβδομάδες το Ευρωκοινοβούλιο πραγματεύεται την νέα δέσμη μέτρων του Πακέτου Κινητικότητας της Ε.Ε. . Η ΟΦΑΕ παρακολουθώντας τις εξελίξεις επί των διαπραγματεύσεων σε όλα τα θεσμικά όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει καταθέσει εδώ και καιρό τις προτάσεις της με κύριο γνώμονα τα συμφέροντα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, αλλά και την αποκατάσταση του υγιούς ανταγωνισμού και την μείωση της παραβατικότητας στην διενέργεια μεταφορών στην εσωτερική αγορά της Ευρώπης. Οι ακριβείς προτάσεις της ΟΦΑΕ έχουν αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα μας εξ’αρχής, και μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

Στις 4 Ιουνίου η Επιτροπή Μεταφορών & Τουρισμού (TRAN) του Ευρωκοινοβουλίου ψήφισε ένα πακέτο προτάσεων, το οποίο η ΟΦΑΕ δημοσίως καλωσόρισε , το οποίο όμως τελικά  καταψηφίστηκε από την Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου και πλέον θα πρέπει η Επιτροπή να καταθέσει νέες προτάσεις στην Ολομέλεια. Το αποτέλεσμα αυτό δημιουργεί χρονική καθυστέρηση στην επίσημη υιοθέτηση προτάσεων από το Ευρωκοινοβούλιο, η οποία λειτουργεί εις βάρους του κλάδου των οδικών μεταφορών καθώς η υιοθέτηση νέων, πιο σαφών και δίκαιων κανόνων αποτελεί επιτακτική ανάγκη για την ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς.

Κι ενώ ο κλάδος αντιμετωπίζει σοβαρές προκλήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, φαίνεται πως τα θέματα που τον αφορούν αποτελούν ευκαιρία για την δημιουργία σύγχυσης και αποπροσανοτολισμού της κοινής γνώμης που αποσκοπούν σε κομματικά συμφέροντα και μόνο και ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματική εικόνα και τις ανάγκες του κλάδου. Ο λόγος αυτός γίνεται για τις συζητήσεις που έχουν γίνει τις τελευταίες ημέρες γύρω από το θέμα των ωρών οδήγησης των οδηγών βαρέων οχημάτων και τις προτάσεις που έχει καταθέσει η ΟΦΑΕ, οι οποίες ήταν αρκετά κοντά με αυτές που ψήφισε η πλειοψηφία της Επιτροπής TRAN. Προτάσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην ευελιξία των οδικών μεταφορών και κατά συνέπεια του διεθνούς εμπορίου, στην ίση και δίκαιη μεταχείριση των οδηγών από τις περιφερειακές χώρες της Ευρώπης όπως η Ελλάδα, αλλά κυρίως στην βελτίωση των κοινωνικών συνθηκών εργασίας των ίδιων των οδηγών βαρέων οχημάτων!

Συγκεκριμένα, και προς αποκατάσταση της αλήθειας θα πρέπει να αναφέρουμε τα εξής:

Πρώτον, η ΟΦΑΕ ως δευτεροβάθμια επαγγελματική οργάνωση, εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες Φορτηγών & Τουριστικών Λεωφορείων Δημοσίας Χρήσης, οι οποίοι στην Ελλάδα στην συντριπτική τους πλειοψηφία είναι και οδηγοί των ιδιόκτητων οχημάτων τους και υπόκεινται στις διατάξεις του κανονισμού ωρών οδήγησης και ανάπαυσης (ΕΚ 561/2006) ακριβώς όπως και οι μισθωτοί οδηγοί βαρέων οχημάτων. Συνεπώς, οι προτάσεις μας αφορούν άμεσα και τα ίδια τα μέλη της ΟΦΑΕ!

Οι προτάσεις της ΟΦΑΕ, σε καμία περίπτωση δεν έχουν ως σκοπό την «εκμετάλλευση» ή την «εξουθένωση» των οδηγών, όπως λανθασμένα υπονοήθηκε από τις δηλώσεις του Ευρωβουλευτή, κ. Κούλογλου, ο οποίος ασκώντας κριτική στους Ευρωβουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι υποστήριξαν τις εν λόγω προτάσεις της ΟΦΑΕ, δήλωσε πως η θέση τους αυτή «...επεκτείνεται και στα εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα». Αντιθέτως μάλιστα, οι προτάσεις αυτές είναι υπέρ της βελτίωσης των κοινωνικών συνθηκών της εργασίας των επαγγελματικών οδηγών, καθώς τους δίνεται η ευελιξία να ολοκληρώνουν ένα διεθνές δρομολόγιο μετ’επιστροφής και να μπορούν να απολαμβάνουν τον χρόνο ανάπαυσής τους στο οικείο τους περιβάλλον. Θα πρέπει να τονιστεί πως τόσο οι προτάσεις της ΟΦΑΕ όσο και αυτές που ψήφισε η TRAN, δεν αφορούν την αύξηση των συνολικών ωρών εργασίας των οδηγών, αλλά την δυνατότητα αυτοί να οδηγούν περισσότερες διαδοχικές ημέρες λαμβάνοντας απαρέκκλιτα όλες τις νόμιμες ώρες ανάπαυσης ημερησίως, έτσι ώστε να μπορούν να ολοκληρώνουν ένα διεθνές δρομολόγιο μετ’επιστροφής στην έδρα τους. μετά το πέρας των ημερών αυτών, θα μπορούν να λαμβάνουν περισσότερες ημέρες διαδοχικής εβδομαδιαίας ανάπαυσης στην έδρα τους, αντί να υποχρεώνονται να σταθμεύουν το όχημά τους καθ’οδόν και να περνούν την εβδομαδιαία ανάπαυση που νομίμως δικαιούνται εντός της καμπίνας του οχήματος, απομακρυσμένοι από το οικογενειακό και κοινωνικό τους περιβάλλον. Μια τέτοια τροπολογία και ανάγκη για ευελιξία είναι ακόμα πιο επιτακτική για οδηγούς από τις περιφερειακές χώρες της Ευρώπης και ιδίως της Ελλάδας, καθώς ένα διεθνές δρομολόγιο από/προς την Βόρεια Ευρώπη απαιτεί πολλές περισσότερες ημέρες για να ολοκληρωθεί καθώς μεταξύ μας παρεμβάλλεται θάλασσα, ή/και μη κοινοτικές χώρες οι οποίες πρέπει να διασχιστούν με την ανάγκη πολύωρης αναμονής στα σύνορα για την διεκπεραίωση των απαιτούμενων τελωνειακών διαδικασίων.

Για όσους λοιπόν δεν γνωρίζουν ή δεν κατανοούν τις ιδιαίτερες συνθήκες ενός απαιτητικού επαγγέλματος υψηλής κινητικότητας, που ουδεμία σχέση έχει με τις συνθήκες εργασίας σε σταθερή βάση εργασίας, οφείλουμε να διευκρινήσουμε πως οι ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και της ομαλής λειτουργίας της Εφοδιαστικής Αλυσίδας είναι ιδιαίτερα αυξημένες και όσοι απασχολούμαστε σε αυτόν τον κλάδο οφείλουμε να ανταποκριθούμε σε αυτές εξισσοροπώντας τις ανάγκες μας ως άνθρωποι και εργαζόμενοι, με απόλυτο σεβασμό απέναντι σε κάθε εργαζόμενο, σε κάθε επαγγελματία, με απόλυτο σεβασμό απέναντι στους ίδιους τους εαυτούς μας!

Καταλήγοντας, δεν μπορούμε παρά να μην εκφράσουμε την έντονη δυσαρέσκειά μας αλλά και την έκπληξή μας, καθώς οι δηλώσεις που δημιούργησαν αυτή την σύγχυση προέρχονται από τον κ. Κούλογλου, ο οποίος έχει διατελέσει μέλος της επιτροπής TRAN και θα έπρεπε να κατανοεί περισσότερο τον κλάδο και τις ιδιαιτερότητες που τον χαρακτηρίζουν. Μάλιστα, η ΟΦΑΕ έχει συνομιλήσει με τον ίδιο, κατά την διάρκεια της θητείας του, καταθέτοντας από κοντά τις προτάσεις της, οι οποίες όπως φάνηκε και κατανοητές αλλά και αποδεκτές είχαν γίνει από τον ίδιο. Προφανώς όμως πρόκειται είτε για δική μας εσφαλμένη εντύπωση, ή για την δημιουργία εντυπώσεων από πλευράς του προκειμένου να διατηρήσει την έδρα του στην Ευρωβουλή!

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Μαιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ09 Μαΐου 2025

48ωρη Παν-Αττική Απεργία στα Ο/Γ (Ro/Ro) πλοία Από 12 έως 16 Μάη 2025

Απριλιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ29 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική - πανεργατική 24ωρη απεργία για την Πρωτομαγιά 2025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ07 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 9 Απριλίου, 2025

Μαρτιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Μαρτίου 2025

24ωρη προειδοποιητική ΑΠΕΡΓΙΑ στα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία της Αδριατικής στις 2 και 3 Απρίλη 2025

Φεβρουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Φεβρουαρίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Η ΟΦΑΕ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Ιανουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ20 Ιανουαρίου 2025

Συναντήσεις κοινής αντιπροσωπείας ΟΦΑΕ και BSEC-URTA στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών & Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, και την Πρόεδρο της αντίστοιχης επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ

Νοεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ13 Νοεμβρίου 2024

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, 2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ12 Νοεμβρίου 2024

Σημαντική διάκριση για την Ελλάδα και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές η εκλογή εκπροσώπου της ΟΦΑΕ στα διοικητικά όργανα του Παγκόσμιου Οργανισμού Μεταφορών, IRU

Σεπτεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ30 Σεπτεμβρίου 2024

4ο Συνέδριο Logistics Β.Ελλάδος - 10 Οκτωβρίου - Grand Hotel Palace

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Σεπτεμβρίου 2024

Κοινή συνάντηση εργασίας ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ & Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Δυτικής Ελλάδας, με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Ιουλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ08 Ιουλίου 2024

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΘΩΩΤΙΚΗ ΑΠOΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΡΕΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΦΑΕ

Απριλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Απριλίου 2024

ΠΝΟ - 24ωρη Πανελλαδική Απεργία την Πρωτομαγιά

Μαρτιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ05 Μαρτίου 2024

Το Επιμελητήριο Φωκίδας σε συνεργασία με το Βουλευτή Φωκίδας & Υφυπουργό Δικαιοσύνης κ.Ιωάννη Μπούγα συνδιοργάνωσαν την Κυριακή 3 Μαρτίου 2024, στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας ημερίδα για την περιοχή της Φωκίδας

Φεβρουαριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ01 Φεβρουαρίου 2024

Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους για το έτος 2024

Σεπτεμβριος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Σεπτεμβρίου 2023

Αποστολή στην Αίγυπτο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλος-Αλεξάνδρεια

Απριλιος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ24 Απριλίου 2023

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΝΟ

Μαρτιος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ31 Μαρτίου 2023

Το Ιράκ προσχωρεί στο TIR για να τονώσει το εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ16 Μαρτίου 2023

Πρωτοβουλία Ε.Ε.ΣΥ.Μ και ΟΦΑΕ για αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας με την συμβολή των εταιρειών ΑΝΕΚ LINES & ΒLUE STAR FERRIES, της HELLASTRON και των μελών της και της εταιρείας ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ14 Μαρτίου 2023

Π.Ν.Ο. 24ωρη απεργία στις 16.03.2023

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ08 Μαρτίου 2023

Ανακοίνωση ΟΦΑΕ για την τραγωδία στα Τέμπη

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial