Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Δελτία Τύπου

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΟΦΑΕ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟ MOBILITY PACKAGE

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ22 Ιανουαρίου 2018
Κοινή δήλωση για την απόσπαση εργασίας στις οδικές μεταφορές

ΘΕΜΑ: Η ΕΠΙΣΗΜΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ & ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, κ. ΧΡΗΣΤΟΥ ΣΠΙΡΤΖΗ, ΣΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΕΕ ΓΙΑ ΤΟ MOBILITY PACKAGE.

************

Με μεγάλη μας έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης κατά τη συμμετοχή του στο Συμβούλιο Υπουργών της ΕΕ της 5ης Δεκεμβρίου 2017, υποστήριξε το πρώτον ότι θέση της Ελληνικής Κυβέρνησης είναι στις επικείμενες τροποποιήσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών και οδηγιών για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές να συμπεριληφθούν διατάξεις, επί τη βάσει των οποίων οι μεταφορείς που διενεργούν όχι μόνον ενδομεταφορές (Cabotage) αλλά και διεθνείς μεταφορές να θεωρούνται αποσπασμένοι εργαζόμενοι και μάλιστα - όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στα πρακτικά του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ – να έχουν δικαίωμα «σε ελάχιστη αποζημίωση από την πρώτη ημέρα».

Η θέση του κ. Σπίρτζη, όπως αυτή τουλάχιστον καταγράφεται στα πρακτικά του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ της 5ης Δεκεμβρίου 2017, όχι μόνον διαφοροποιείται από την μέχρι τώρα άποψη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (σύμφωνα με την οποία ως αποσπασμένοι εργαζόμενοι θα πρέπει να θεωρούνται μόνον οι μεταφορείς που διενεργούν ενδομεταφορές), αλλά ακόμη χειρότερα καθίσταται μαζί με τη θέση που εξέφρασε ο εκπρόσωπος της Αυστρίας ως η πλέον ακραία θέση μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ ως προς το ζήτημα αυτό. Ως εκ τούτου λοιπόν ενώ άλλα ισχυρά κράτη της ΕΕ έθεσαν ως προϋπόθεση για την εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης στις διεθνείς μεταφορές, το πέρας προθεσμίας τριών (3) έως και δέκα (10) ημερών από την αρχή της διεθνούς οδικής μεταφοράς, ο Έλληνας αρμόδιος υπουργός πρότεινε την μισθολογική εξομοίωση των μεταφορέων από την πρώτη κιόλας μέρα στο πλαίσιο της εφαρμογής του θεσμού της απόσπασης.      

Διευκρινίζουμε βεβαίως ότι η θέση αυτή του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού προκύπτει μόνον από τα πρακτικά της προαναφερόμενης συνεδρίασης του Συμβουλίου Υπουργών της ΕΕ, καθώς ο κ. Σπίρτζης μέχρι και σήμερα όχι μόνον δεν έχει καλέσει με δική του πρωτοβουλία τους εμπλεκόμενους συνδικαλιστικούς φορείς του κλάδου για να ακούσει τις απόψεις τους εν όψει των θεμελιωδών αλλαγών που προετοιμάζονται σε επίπεδο νομοθεσίας της ΕΕ για τον κλάδο των οδικών μεταφορών, αλλά αντιθέτως κωφεύει σε όλες τις προσπάθειες που έχει κάνει η ΟΦΑΕ προκειμένου να θέσει υπόψη του τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν οι Έλληνες μεταφορείς που διενεργούν διεθνείς μεταφορές σε περίπτωση που θα αντιμετωπίζονται ως αποσπασμένοι εργαζόμενοι.

Η διαφοροποίηση δε της θέσης του κ. Σπίρτζη σε σχέση με την αντιμετώπιση των μεταφορέων που διενεργούν διεθνείς μεταφορές ως αποσπασμένων εργαζόμενων, εγείρει περαιτέρω ερωτηματικά όταν το ίδιο το Υπουργείο στο με αριθμό πρωτοκόλλου Β4/43611/1501/30.06.2017 σχετικό ενημερωτικό έγγραφο του προς τη Βουλή των Ελλήνων αναφέρει επί λέξει ότι «Είναι αμφίβολο αν η έννοια της μετακίνησης των οδηγών στο πλαίσιο διεθνούς μεταφοράς, μπορεί να υπαχθεί στην έννοια της απόσπασης των εργαζομένων σύμφωνα με τις διατάξεις των οδηγιών, καθώς η έννοια της διεθνούς μεταφοράς εξ ορισμού εμπεριέχει την έννοια της δραστηριοποίησης σε άλλο κράτος μέλος, πράγμα που δεν ισχύει για άλλες περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών».   

Συνεπώς από τα ανωτέρω προκύπτει ότι αφ’ ενός μεν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θεωρεί ότι οι διαρκώς μετακινούμενοι μεταφορείς στο πλαίσιο μίας οδικής διεθνούς εμπορευματικής μεταφοράς δεν μπορούν να υπαχθούν στην έννοια του αποσπασμένου εργαζόμενου, αφ’ ετέρου όμως ο επικεφαλής του Υπουργείου φαίνεται εν τέλει να αποδέχεται την υπαγωγή αυτή προς το σκοπό υποτίθεται της αποφυγής φαινομένων στρέβλωσης του ανταγωνισμού.

Δεν γνωρίζουμε βεβαίως εάν έχει γίνει αντιληπτό από τον Έλληνα Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ότι με τη θέση του στο Συμβούλιο Υπουργών της 5ης Δεκεμβρίου 2017 συντάσσεται κατ’ ουσίαν με τη θέση των ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ που επιθυμούν στην πραγματικότητα, όπως έχει καταδείξει η μέχρι τώρα πρακτική, να χρησιμοποιήσουν και στις διεθνείς οδικές μεταφορές το θεσμό και τις συνέπειες της απόσπασης των εργαζομένων, αποκλειστικά ως μέτρο περιορισμού του ανταγωνισμού και προστασίας των συμφερόντων των μεταφορέων που εδρεύουν εντός της δικής τους επικράτειας.

Εν αντιθέσει όμως με τους ομολόγους του που προσπαθούν να προασπίσουν τα συμφέροντα των μεταφορέων με έδρα στα δικά τους κράτη, ο Έλληνας Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δεν φαίνεται να λαμβάνει υπόψη του τις ολέθριες συνέπειες που θα έχει για τους Έλληνες μεταφορείς που διενεργούν διεθνείς μεταφορές, η υπαγωγή τους στην έννοια των αποσπασμένων εργαζομένων. Κι αυτό διότι όπως όλοι γνωρίζουμε, η υπαγωγή στην έννοια του αποσπασμένου εργαζόμενου κατ’ αρχήν δεν επιλύει τα ζητήματα της υπέρογκης φορολογικής και ασφαλιστικής επιβάρυνσης των Ελλήνων μεταφορέων και τα υπέρογκα διοικητικά κόστη που συνεπάγεται για κάθε Έλληνα αυτοαπασχολούμενο εργαζόμενο και κάθε ελληνική μεταφορική επιχείρηση, η αντιμετώπιση της μετακίνησης στο πλαίσιο μίας διεθνούς οδικής μεταφοράς ως απόσπαση εργασίας.

Η αναλογική εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης εργασίας στις διεθνείς οδικές μεταφορές θα αποτελέσει την ταφόπλακα σε οιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης του κλάδου μας, καθώς κατ’ ουσία αποτελεί ένα τεχνικό εμπόδιο στην πρόσβαση στις αγορές των οικονομικά ανεπτυγμένων κρατών μελών. Επιπλέον, η γεωγραφική θέση της Ελλάδας στην περιφέρεια της επικράτειας της ΕΕ και κατά συνέπεια η υποχρέωση των Ελλήνων μεταφορέων να λαμβάνουν υπόψη τους και να εφαρμόζουν πληθώρα διαφορετικών εθνικών εργατικών διατάξεων, όλων των κρατών μελών από την επικράτεια των οποίων διέρχονται, καθιστά την εφαρμογή του θεσμού της απόσπασης των εργαζομένων τουλάχιστον ανεδαφική.

Θα πρέπει λοιπόν έστω και τώρα από τους καθ’ ύλην αρμόδιους φορείς της Ελληνικής Κυβέρνησης να γίνει αντιληπτό ότι με την νομοθετική αντιμετώπιση των μεταφορέων που διενεργούν διεθνείς μεταφορές ως αποσπασμένων εργαζόμενων, οι Έλληνες μεταφορείς θα υποστούν μία δυσβάσταχτη άνιση μεταχείριση, καθώς από τη μία μεριά θα πρέπει στο πλαίσιο της σημερινής δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας να εναρμονιστούν με τα εργασιακά κόστη που ισχύουν στα ανεπτυγμένα οικονομικά κράτη μέλη της ΕΕ και με τα υπέρογκα διοικητικά κόστη που θα επιφέρει η εναρμόνισή τους αυτή, από την άλλη δε πλευρά θα εξακολουθήσουν να επωμίζονται - εν αντιθέσει με τους συναδέλφους τους που εδρεύουν σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ - τις δυσβάσταχτες και πολύ υψηλότερες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις που προβλέπονται από την Ελληνική Νομοθεσία, οι οποίες προστίθενται στο κόστος κάθε διενεργούμενης εκ μέρους τους διεθνούς οδικής εμπορευματικής μεταφοράς, 

Η εφαρμογή της αρχής της ισότητας και της μη νόθευσης του ανταγωνισμού προϋποθέτει ότι όλοι θα πρέπει να υπόκεινται στις ίδιες συνθήκες αναλόγως των δυνατοτήτων τους, γεγονός που φαίνεται ότι δεν αντιλαμβάνεται το Ελληνικό Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο δια των αρμοδίων οργάνων του εμφαίνεται πως δεν ενεργεί προς το συμφέρον και σύμφωνα με τα δίκαια αιτήματα του κλάδου των Ελλήνων Μεταφορέων.

Στο πλαίσιο αυτό ελπίζουμε ο αρμόδιος υπουργός κ. Σπίρτζης να ανταποκριθεί έστω και τώρα στο πάγιο αίτημα της ΟΦΑΕ να δεχθεί τους εκπροσώπους της προς το σκοπό της θέσης σε διαβούλευση των ζητημάτων αυτών, προκειμένου όλα τα αρμόδια όργανα του Ελληνικού Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να κατανοήσουν πλήρως τις συνέπειες της εφαρμογής του θεσμού της απόσπασης στους Έλληνες μεταφορείς διεθνών οδικών μεταφορών και να αποτραπούν στο μέλλον ανάλογα φαινόμενα η Ελληνική Κυβέρνηση να εμφαίνεται να υιοθετεί προτάσεις ακραίων νεοφιλελεύθερων πρακτικών, οι οποίες δεν γίνονται αποδεκτές ούτε και από τα δεξιά κόμματα των ισχυρών κρατών μελών της ΕΕ.  

***************************

Σχετικοί σύνδεσμοι: Δείτε εδώ την κοινή δήλωση ενάντια στην εφαρμογή των διατάξεων της οδηγίας απόσπασης εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές την οποία συνυπέγραψε η ΟΦΑΕ μαζί με άλλους φορείς από 17 συνολικά Κράτη Μέλη της ΕΕ

Συνημμένα: α) Στήριξη του Ελληνικού Επιμελητηριακού Συνδέσμου Μεταφορών (ΕΕΣΥΜ) στις θέσεις Ο.Φ.Α.Ε για μη υπαγωγή των Ελλήνων μεταφορέων, που διενεργούν διεθνείς μεταφορές, στην έννοια των «αποσπασμένων εργαζομένων»

β) Παρέμβαση ΣΕΒΕ προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για την τοποθέτησή του

  • ΟΦΑΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ - ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ
  • Δελτιο Τυπου ΕΕΣΥΜ
  • Παρεμβαση ΣΕΒΕ σε Σπιρτζη για Mobility Package

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Μαιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ09 Μαΐου 2025

48ωρη Παν-Αττική Απεργία στα Ο/Γ (Ro/Ro) πλοία Από 12 έως 16 Μάη 2025

Απριλιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ29 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική - πανεργατική 24ωρη απεργία για την Πρωτομαγιά 2025

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ07 Απριλίου 2025

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 9 Απριλίου, 2025

Μαρτιος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Μαρτίου 2025

24ωρη προειδοποιητική ΑΠΕΡΓΙΑ στα Ε/Γ – Ο/Γ πλοία της Αδριατικής στις 2 και 3 Απρίλη 2025

Φεβρουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Φεβρουαρίου 2025

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ : Η ΟΦΑΕ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΤΙΣ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Ιανουαριος 2025
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ20 Ιανουαρίου 2025

Συναντήσεις κοινής αντιπροσωπείας ΟΦΑΕ και BSEC-URTA στις Βρυξέλλες με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών & Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, και την Πρόεδρο της αντίστοιχης επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου, κα Ελίζα Βόζεμπεργκ

Νοεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ13 Νοεμβρίου 2024

Η ΠΝΟ συμμετέχει στην Πανελλαδική απεργία την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου, 2024

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ12 Νοεμβρίου 2024

Σημαντική διάκριση για την Ελλάδα και τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές η εκλογή εκπροσώπου της ΟΦΑΕ στα διοικητικά όργανα του Παγκόσμιου Οργανισμού Μεταφορών, IRU

Σεπτεμβριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ30 Σεπτεμβρίου 2024

4ο Συνέδριο Logistics Β.Ελλάδος - 10 Οκτωβρίου - Grand Hotel Palace

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Σεπτεμβρίου 2024

Κοινή συνάντηση εργασίας ΟΦΑΕ, ΠΕΕΔ & Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Δυτικής Ελλάδας, με τον Υφυπουργό Υποδομών & Μεταφορών

Ιουλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ08 Ιουλίου 2024

ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΘΩΩΤΙΚΗ ΑΠOΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΙΡΕΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΦΑΕ

Απριλιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ26 Απριλίου 2024

ΠΝΟ - 24ωρη Πανελλαδική Απεργία την Πρωτομαγιά

Μαρτιος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ05 Μαρτίου 2024

Το Επιμελητήριο Φωκίδας σε συνεργασία με το Βουλευτή Φωκίδας & Υφυπουργό Δικαιοσύνης κ.Ιωάννη Μπούγα συνδιοργάνωσαν την Κυριακή 3 Μαρτίου 2024, στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας ημερίδα για την περιοχή της Φωκίδας

Φεβρουαριος 2024
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ01 Φεβρουαρίου 2024

Διατίμηση δελτίων TIR και Μεμονωμένων Εγγυήσεων με Τίτλους για το έτος 2024

Σεπτεμβριος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ27 Σεπτεμβρίου 2023

Αποστολή στην Αίγυπτο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλος-Αλεξάνδρεια

Απριλιος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ24 Απριλίου 2023

ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ - ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΝΟ

Μαρτιος 2023
ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ31 Μαρτίου 2023

Το Ιράκ προσχωρεί στο TIR για να τονώσει το εμπόριο και την οικονομική ανάπτυξη

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ16 Μαρτίου 2023

Πρωτοβουλία Ε.Ε.ΣΥ.Μ και ΟΦΑΕ για αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας στις σεισμόπληκτες περιοχές της Τουρκίας με την συμβολή των εταιρειών ΑΝΕΚ LINES & ΒLUE STAR FERRIES, της HELLASTRON και των μελών της και της εταιρείας ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΑΕ

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ14 Μαρτίου 2023

Π.Ν.Ο. 24ωρη απεργία στις 16.03.2023

ΔΕΛΤΙΑ ΤΥΠΟΥ08 Μαρτίου 2023

Ανακοίνωση ΟΦΑΕ για την τραγωδία στα Τέμπη

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial