- Νέα
- Δελτία Τύπου
Η ΟΦΑΕ συνυπογράφει Δελτίο Τύπου στο Παρίσι για τις μεταφορές επιβατών με τουριστικά λεωφορεία
Δελτίο Τύπου
Νέα αύξηση των τιμών στάθμευσης των λεωφορείων στο Παρίσι: οι εταιρίες τουριστικών λεωφορείων απειλούν να μπλοκάρουν το Παρίσι
Ο Δήμος του Παρισιού αυξάνει τις τιμές του Pass Autocar κατά 60% και υιοθετεί ένα νέο πρότυπο: το Euro 7.
Οι νέες τιμές που υπολογίζεται να εφαρμοστούν από τις 2 Ιανουαρίου 2017 οδηγούν σε σημαντική αύξηση του κόστους στάθμευσης, η οποία μπορεί να φτάσει και το 60% συγκριτικά με τις υφιστάμενες τιμές του 2ου εξαμήνου του 2016 (350% μέσα σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο των δύο ετών για ορισμένες κατηγορίες).
Επιπλέον, οι μειώσεις τιμών που ανακοινώθηκαν αναφορικά με τα λιγότερα ρυπογόνα οχήματα (προδιαγραφές ρύπων Euro 5 και Euro 6) θεωρούνται μέτριες και άδικες. Με τις μειώσεις να φτάνουν έως 18% στο μέγιστο, οι τιμές αυτές αφορούν αποκλειστικά τους συνδρομητές Pass και δεν ωφελούν σε τίποτα τις εταιρίες που μεταβαίνουν περιστασιακά στο Παρίσι, ακόμη κι αν τα οχήματά τους πληρούν όλες τις προϋποθέσεις σχετικά με τα πρότυπα εκπομπής ρύπων.
Αυτή η σημαντική αύξηση, η οποία σημειώνεται μέσα σε μία ιδιαιτέρως δύσκολη οικονομική συγκυρία, δυσχεραίνει ολοένα και περισσότερο την τουριστική κίνηση στο Παρίσι.
Με τη δημοσίευση των νέων εφαρμοστέων τιμών προς τα λεωφορεία, οι οποίες αφορούν σε ένα πρότυπο που ακόμη δεν υπάρχει (Euro 7), η Δημαρχεία του Παρισιού αποδεικνύει για μία ακόμη φορά την βαθύτατη της άγνοια αναφορικά με τον τομέα των λεωφορείων. Η Δημαρχεία αναλαμβάνει τη δυνατότητα δημιουργίας προτύπων Euro, αρμοδιότητα για την οποία εξουσιοδοτείται η Ευρωπαϊκή Ένωση. Επιβάλλοντας ένα πρότυπο που στην πραγματικότητα δεν υπάρχει, η Δημαρχεία του Παρισιού δημιουργεί εμπόδιο στην ελευθερία της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Ερωτηθείσα επί του θέματος, η Δημαρχεία απάντησε ότι το πρότυπο Euro 7 ορίστηκε για τον προσδιορισμό των μεταγενέστερων προτύπων εν συγκρίσει με τα ισχύοντα πρότυπα, ώστε να συμπεριληφθούν τα ηλεκτρικά λεωφορεία που λειτουργούν με ΠΦΑ (φυσικό αέριο για οχήματα) και ΥΦΑ (υγροποιημένο φυσικό αέριο). Εντούτοις, οι εν λόγω νέες τεχνολογίες θα αντιστοιχούν για πάντα στο πρότυπο Euro 6. Υπενθυμίζεται ότι μόνο 11 πρατήρια ανεφοδιασμού καυσίμων για βαρέα οχήματα θα τεθούν σε λειτουργία στο Παρίσι με χρονικό ορίζοντα έως το 2020 και για τα 1000 λεωφορεία που καθημερινά κυκλοφορούν στην πόλη του Παρισιού. Επιπλέον, τα εναλλακτικά συστήματα δεν επιτρέπουν να διασχίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις με λεωφορείο από την επαρχία ή από το εξωτερικό για τη μετάβαση στο Παρίσι.
Αυτά τα διαδοχικά μέτρα υπονοούν ότι τα λεωφορεία είναι εξ’ ολοκλήρου υπεύθυνα για την μόλυνση της πόλης του Παρισιού, ενώ κατ’ ουσία αντιπροσωπεύουν το 0,3% της οδικής κυκλοφορίας.
Οι επαγγελματίες καταγγέλλουν για ακόμη μία φορά το δογματισμό της Δημαρχίας του Παρισιού, της οποίας οι ακατανόητες αποφάσεις οδηγούν σε αντίθετα προς το σκοπό τους αποτελέσματα. Αντιμέτωπες με τις παράλογες τιμές, οι εταιρίες δεν έχουν άλλη επιλογή πέρα από το να κυκλοφορούν συνεχώς στο Παρίσι αντί να πληρώνουν το αντίτιμο της στάθμευσης, συμβάλλοντας έτσι στην περιβαλλοντική επιβάρυνση και συνεπώς στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Παρισιού.
Εδώ και πολλούς μήνες, οι επαγγελματίες του τομέα μεταφορών με λεωφορεία, ενώπιον της κατάστασης αυτής, καταβάλλουν προσπάθειες να ακουστούν από τους εκλεγμένους αντιπροσώπους του Παρισιού με σκοπό να ενημερώσουν και δέχονται το διάλογο και τη λήψη ομόφωνης απόφασης. Σήμερα, η Ομοσπονδία Μετακίνησης Επιβατών της Γαλλίας (FNTV) απέστειλε τελεσίγραφο στη Δημαρχεία του Παρισιού, ζητώντας το σεβασμό προς τις δεσμέυσεις της σχετικά με τη δυνατότητα κυκλοφορίας των οχημάτων Euro 5 και Euro 6 και μετά το 2020 και την παραίτηση της θέσης της ως προς την εξωφρενική αύξηση των τιμών. Σε αντίθετη περίπτωση, οι γαλλικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις μεταφορών με λεωφορεία θα είναι αναγκασμένες να προβούν σε κινητοποιήσεις.
Οι Ομοσπονδίες οδικών μεταφορών επιβατών και τουρισμού που συνυπογράφουν το παρόν δελτίο τύπου είναι οι εξής:
- AEBTRI- Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Διεθνών Οδικών Μεταφορών Βουλγαρίας
- ANAV – Ομοσπονδία Μετακίνησης Επιβατών Ιταλίας
- BDO – Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρήσεων Μεταφορών με Λεωφορεία και Πούλμαν Γερμανίας
- FBAA – Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Λεωφορείων, Πούλμαν και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Βελγίου
- CPT – Συνομοσπονδία Επιβατικών Μεταφορών Ηνωμένου Βασιλείου
- KNV – Ολλανδική Βασιλική Ομοσπονδία Μεταφορών
- Les Entreprises du Voyage
- OFAE – Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας
- UNTRR –Ένωση Οδικών Μεταφορέων Ρουμανίας
- WKO – Αυστριακό Οικονομικό Επιμελητήριο- τμήμα Μεταφορών
Συνημμ. : συνοπτικός πίνακας της αύξησης των τιμών του Pass Autocar.