- Νέα
- Δελτία Τύπου
Απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την παραβίαση του Ευρωπαϊκού δικαίου από την Ελλάδα με την διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου από τα ΚΑΕ
Κόλαφος η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για την Ελλάδα
"Η Ελληνική Δημοκρατία, θεσπίζοντας και διατηρώντας σε ισχύ νομοθεσία που επιτρέπει την πώληση αφορολόγητων πετρελαιοειδών προϊόντων από τα πρατήρια της «Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών AE» τα οποία βρίσκονται στους μεθοριακούς σταθμούς Κήπων Έβρου (Ελλάδα), Κακαβιάς (Ελλάδα) και Ευζώνων (Ελλάδα), ήτοι σε περιοχές που συνορεύουν με τρίτες χώρες –συγκεκριμένα, με τη Δημοκρατία της Τουρκίας, τη Δημοκρατία της Αλβανίας και την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας, αντιστοίχως–, παρέβη τις υποχρεώσεις τις οποίες υπέχει από το άρθρο 7, παράγραφος 1, της οδηγίας 2008/118/ΕΚ του Συμβουλίου, της 16ης Δεκεμβρίου 2008, σχετικά με το γενικό καθεστώς των ειδικών φόρων κατανάλωσης και για την κατάργηση της οδηγίας 92/12/ΕΟΚ."
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί αποτέλεσμα καταγγελίας και δικαίωση των προσπαθειών της που τα τελευταία τέσσερα χρόνια διαμαρτύρεται στις ελληνικές και τις ευρωπαϊκές αρχές επισημαίνοντας ότι η πώληση αφορολόγητου πετρελαίου στα σύνορα της χώρας πλήττει τον υγιή ανταγωνισμό, στερεί από το ελληνικό δημόσιο σημαντικά έσοδα και «χτυπάει» την ελληνική μεταφορά.
Να σημειωθεί ότι η πώληση αφορολογήτου πετρελαίου στα χερσαία σύνορα της χώρας, μόνο για τα φορτηγά τρίτων χωρών και όχι για τα ελληνικά, έχει θεσπιστεί από το 2010, χωρίς ποτέ κανένας αρμόδιος να δώσει μία αιτιολογημένη γνώμη για την σκοπιμότητα λήψης της απόφασης αυτής.
Παρά την απόφαση της ΕΕ με ημερομηνία 25 Σεπτεμβρίου 2014 και σύμφωνα με την οποία ζητούσε «από την Ελλάδα επισήμως να τροποποιήσει την νομοθεσία, η οποία επιτρέπει στα πρατήρια υγρών καυσίμων στα χερσαία σύνορά της με τους Κήπους (Τουρκία), την Κακκαβιά (Αλβανία) και τους Ευζώνους (πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας) να πωλούν καύσιμα χωρίς ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Η Επιτροπή θεωρεί ότι, όταν ένα όχημα εφοδιάζεται με καύσιμα, το καύσιμο θα πρέπει να θεωρείται ότι έχει πωληθεί για κατανάλωση και, ως κε τούτου, δεν μπορεί να παραμείνει υπό καθεστώς αναστολής φόρων. Ως εκ τούτου, στην πώληση του εν λόγω καυσίμου θα πρέπει να χρεώνονται ειδικοί φόροι κατανάλωσης, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή οδηγία για τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης. Το αίτημα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης. Εάν η Ελλάδα δεν λάβει τα απαραίτητα μέτρα για συμμόρφωσή της, εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να την παραπέμψει στο Δικαστήριο της ΕΕ», και παρά τις συνεχείς επισημάνσεις από πλευράς της ΟΦΑΕ στα αρμόδια Υπουργεία, η Ελληνική Κυβέρνηση δεν έλαβε κανένα απολύτως μέτρο προκειμένου να συμμορφωθεί με την απόφαση της Ε.Ε. και τελικά να αποφύγει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
Σήμερα είναι αντιμέτωπη με την οριστική καταδικαστική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, ενώ καλείται να καλύψει και τα δικαστικά έξοδα της υπόθεσης.
Η ΟΦΑΕ τονίζει πως δεν θα πάψει να αγωνίζεται και να αναζητεί το δίκιο των αιτημάτων της οπουδήποτε, προκειμένου να πάψουν να υφίστανται όλες εκείνες οι πρακτικές που νοθεύουν τον υγιή ανταγωνισμό και πριμοδοτούν την παράνομη μεταφορά. Αυτή ήταν μια ακόμη νίκη της ΟΦΑΕ σε διεθνές επίπεδο, αλλά έπονται και άλλες.
Τέλος καλεί την ελληνική κυβέρνηση να πάψει να κωφεύει και να ενσκήψει επιτέλους πάνω από τα προβλήματα της ελληνικής μεταφοράς, πριν αυτή σβήσει από τον χάρτη.
Συνημμένο ολόκλητο το κείμενο της απόφασης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου