- Νέα
- Δελτία Τύπου
Δελτίο Τύπου για την συμμετοχή της ΟΦΑΕ στην 5η Διεθνή Έκθεση Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics 2015
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 16 Νοεμβρίου 2015
H OΦΑΕ πρωταγωνιστής του εκσυγχρονισμού των οδικών μεταφορέων
Στην ανάγκη εκσυγχρονισμού των οδικών μεταφορέων και την επίτευξη συνεργιών με τις εταιρείες της εφοδιαστικής αλυσίδας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης στην 5η Διεθνή Έκθεση για τα Logistics, που διεξήχθη στο Metropolitan.
Ο κ. Κενανίδης υπογράμμισε ότι οι εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες, αλλά και τα λοιπά μεταφορικά μέσα, όπως σιδηρόδρομος και λιμάνια, οφείλουν να εμπιστευτούν και να εργαστούν πιο αποδοτικά με τους Έλληνες μεταφορείς.
«Πρέπει να δοθούν κίνητρα για τη δημιουργία εταιρειών και συνεργιών για να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων μεταφορέων», ήταν το μήνυμα του προέδρου της ΟΦΑΕ, ο οποίος ανέδειξε το σύγχρονο και πολυσδιάστατο ρόλο της Ομοσπονδίας, τόσο στη παροχή ηλεκτρονικών πλατφορμών υποβολής τελωνειακών διαδικασιών (δελτία TIR και κοινοτικές εγγυήσεις), όσο και στην απελευθέρωση των επιβατικών υπεραστικών μεταφορών.
Παράλληλα, ο κ. Κενανίδης κατέκρινε την Πολιτεία για την παντελή έλλειψη ελέγχων στα αλλοδαπά φορτηγά, τονίζοντας ότι η ελληνική αγορά κυριαρχείται πλέον, σε ποσοστό άνω του 60%, από φορτηγά ξένων συμφερόντων, που δεν τηρούν ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες, κάνοντας «πλιάτσικο» στην ελληνική οικονομία.
Η ΟΦΑΕ, η οποία μετείχε με δικό της, ξεχωριστό περίπτερο στη 5η Διεθνή Έκθεση για τα Logistics, είχε ως μεγάλους χορηγούς την «ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗΣ» και την «ΠΑΓΙΔΑΣ TRANS» και ως χορηγούς την αντιπροσωπεία ΜΑΝ, την «ΗΛΙΑΔΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ», την «ΚΑΡΑΝΑΣΙΟΣ ΒΑΡΣΑΜΗ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ, ΤΕΧΝΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ» και την ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ ΝΟΜΟΥ ΗΜΑΘΙΑΣ.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Ο χαιρετισμός του προέδρου της ΟΦΑΕ στην 5η Έκθεση για τα Logistics
«Όλοι μιλούν για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Όλοι μιλούν για την ανάγκη αποκατάστασης της οικονομικής σταθερότητας, όλοι μιλούν για την επιστροφή στην ανάπτυξη.
Ωστόσο, η πολυπόθητη ανάπτυξη δεν θα έρθει από μόνη της. Η Ελλάδα έχασε ήδη πολύτιμο χρόνο. Οι απανωτές εκλογικές αναμετρήσεις και η επιβολή των capital controls επέφεραν δραματική συρρίκνωση της πραγματικής οικονομίας.
Οι οδικές μεταφορές, μέσα σε λίγα χρόνια, δέχτηκαν απανωτά χτυπήματα. Το πρώτο και κυριότερο ήταν η απελευθέρωση του κλάδου, η οποία έγινε μόνο… για να γίνει, επιφέροντας τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Φυσικά, το δεύτερο ήταν η οικονομική ύφεση που μαστίζει τη χώρα, η οποία έχασε το 25% του ΑΕΠ της σε λίγα χρόνια.
Ποιο είναι το σημερινό αποτέλεσμα; Ένα μεγάλο μέρος των μεταφορών «εκχωρήθηκε» σε ξένους. Η ελληνική αγορά «κυριαρχείται» πλέον, σε ποσοστό άνω του 60%, από φορτηγά ξένων συμφερόντων, που δεν τηρούν ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες, κάνοντας «πλιάτσικο» στην ελληνική οικονομία.
Με τους πλέον επιεικείς υπολογισμούς της ΟΦΑΕ πάνω από 3 δισ. ευρώ χάνονται ετησίως από το ΑΕΠ, λόγω της απουσίας αυστηρών ελέγχων από την ελληνική Πολιτεία.
Κανένας έλεγχος, κανένας νόμος δεν εφαρμόζεται. Η απελευθέρωση, αντί για νέες θέσεις εργασίας, έφερε νέες θέσεις ανεργίας. Πάνω από το 60% των εργαζομένων στον κλάδο αποσύρθηκε και το υπόλοιπο υποαπασχολείται.
Έφτασε η ώρα, η Πολιτεία να ασχοληθεί σοβαρά με τις μεταφορές, που αποτελούν έναν από τους πλέον δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας.
Μεταξύ των αιτημάτων του κλάδου συγκαταλέγονται κίνητρα για τη δημιουργία εταιρειών, εντατικοποίηση των ελέγχων για την πάταξη της παράνομης μεταφοράς, μείωση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά και ρυθμίσεις χρεών σε ασφαλιστικά Ταμεία και Δημόσιο.
Παρά το αρνητικό περιβάλλον, οι οδικοί μεταφορείς και η ΟΦΑΕ παραμένουν πρωταγωνιστές των εξελίξεων για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση των υπηρεσιών των οδικών μεταφορέων.
Η ΟΦΑΕ, σε συνεργασία με την IRU, παρέχει καινοτόμες ηλεκτρονικές πλατφόρμες υποβολής τελωνειακών διαδικασιών (δελτία TIR και κοινοτικές εγγυήσεις).
Μάλιστα, η ομοσπονδία λάνσαρε, πρόσφατα, την ηλεκτρονική υπηρεσία TIR – EPD, η οποία προσφέρει εξοικονόμηση κόστους και αυτονομία, αλλά και πιο γρήγορη διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ των τελωνειακών συνόρων.
Ο πολυποίκιλος ρόλος της ΟΦΑΕ επεκτείνεται στις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης για την υποχρεωτική πιστοποίηση των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και πολύ σύντομα, σε
υπηρεσίες επιστροφής ΦΠΑ, σε λύσεις ασφαλιστικών προϊόντων για την κάλυψη των οχημάτων και στη λειτουργία ΚΤΕΟ.
Ξέχωρα των ανωτέρω, η ομοσπονδία πρόκειται να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο στην απελευθέρωση των επιβατικών υπεραστικών μεταφορών, όντας ο επίσημος φορέας των φορτηγών αυτοκινητιστών, όχι μόνο των εμπορευματικών, αλλά και των επιβατικών μεταφορών.
Το μήνυμά μας προς την αγορά είναι ότι οι οδικοί μεταφορείς, με την αρωγή της ΟΦΑΕ, εξελίσσονται και εκσυγχρονίζονται, με στόχο την ενίσχυση του ρόλου τους στην αγορά των logistics.
H Ελλάδα παρουσιάζει μέτριες επιδόσεις στην παγκόσμια αγορά logistics και βρίσκεται στην 44η θέση, με βάση το σχετικό δείκτη της Παγκόσμιας Τράπεζας, κάτω από τη Ρουμανία και την Τουρκία, που βρίσκονται στην 40ή και την 30ή θέση αντίστοιχα.
Logistics δεν νοούνται χωρίς τους οδικούς μεταφορείς, συνδυασμένες μεταφορές δεν νοούνται χωρίς τους οδικούς μεταφορείς.
Οι εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρείες, αλλά και τα λοιπά μεταφορικά μέσα, όπως σιδηρόδρομος και λιμάνια, οφείλουν να εμπιστευτούν και να εργαστούν πιο αποδοτικά με τους Έλληνες μεταφορείς. Κανείς δεν πρέπει να φεύγει άδειος ή να γυρίζει άδειος.
Απαιτείται καλύτερη οργάνωση και επίτευξη συνεργιών. Μόνο έτσι, θα μετατραπεί η χώρα σε εμπορευματικό κόμβο, με οφέλη προς όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.»