- Νέα
- Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία
Χρηματοδοτικά κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των Ελληνικών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ιδιωτικής και Δημόσιας Χρήσης
Δ Ε Λ Τ Ι Ο Τ Υ Π Ο Υ
Χρηματοδοτικά κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των Ελληνικών Φορτηγών Αυτοκινήτων Ιδιωτικής και Δημόσιας Χρήσης.
Η επιτακτική ανάγκη για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών οχημάτων και η εύρεση εργαλείων χρηματοδότησης των Ελλήνων αυτοκινητιστών για αυτό τον σκοπό, είναι ένα από τα θέματα τα οποία πραγματεύεται η ΟΦΑΕ εδώ και χρόνια και συζητά με τα Αρμόδια Υπουργεία της χώρας μας. Όταν σε όλη την Ευρώπη μιλάνε για πράσινη εφοδιαστική, για αειφόρο ανάπτυξη, για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τις οδικές μεταφορες, είναι τουλάχιστον απαράδεκτο η Ελλάδα να είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τον πιο γηρασμένο στόλο οχημάτων.
Φυσικά σε αυτό συμβάλλει η οικονομική κρίση που διανύει η χώρα μας τα τελευταία 10 σχεδόν έτη, όπου οι αυτοκινητιστές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στην αγορά νέων σύγχρονων και συνάμα οικολογικών οχημάτων. Για τον λόγο αυτό καθίσταται αυτονόητο πως η Πολιτεία θα έπρεπε να διεκδικήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση την ενίσχυση των Ελλήνων αυτοκινητιστών για την απόκτηση οχημάτων νέας τεχνολογίας. Αντί αυτού, προς μεγάλη μας δυσαρέσκεια, κλάδος μας παραμένει ο μόνος που δεν ενισχύεται οικονομικά από κανέναν φορέα, ενώ παράλληλα είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, του οποίου η ενίσχυση και ο εκσυγχρονισμός θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της.
Η ανανέωση του στόλου των οχημάτων δεν αποτελεί απλά μια ανάγκη για εκσυγχρονισμό των ελληνικών επιχειρήσεων στον κλάδο των οδικών μεταφορών, αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος, μειώνοντας τις εκπομπές ρύπων και κατά συνέπεια για την ανάπτυξη της «πράσινης» εφοδιαστικής αλυσίδας. Παράλληλα, αποτελεί την μοναδική ευκαιρία για την ανταγωνιστικότητα των Ελλήνων αυτοκινητιστών, οι οποίοι σε αντίθετη περίπτωση κινδυνεύουν να «μείνουν εκτός» της διεθνούς αγοράς οδικών μεταφορών, με τις χώρες της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης να επιβάλλουν πρόσθετες οικονομικές επιβαρύνσεις, ή και ολική απαγόρευση στην κυκλοφορία οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας, με σκοπό να περιορίσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα, η ΟΦΑΕ καλωσόρισε την σχετική επιστολή από το γραφείο της Υφυπουργού Μεταφορών, κας Μαρίνας Χρυσοβελώνη, στην οποία μας ζητήθηκαν οι προτάσεις και οι απόψεις μας γύρω από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και για τους τρόπους εύρεσης χρηματαδοτικών εργαλείων για την ανανέωση του στόλου των ελληνικών φορτηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής και δημοσίας χρήσης. Σε συνεργασία με την εταιρία συμβούλων Re.De-Plan AE Consultants, η ΟΦΑΕ ανταποκρίθηκε άμεσα στο κάλεσμα της Υφυπουργού αποστέλλοντας στις 17/10/2016 απαντητική επιστολή την οποία μπορείτε να βρείτε συνημμένη παρακάτω, στην οποία αναφέρουμε, μεταξύ άλλων, πως οι συνθήκες είναι πλέον πολύ ώριμες για τη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων του κλάδου για αλλαγή του στόλου καθώς η Ελληνική Κυβέρνηση έχει κατ’ ανάλογο τρόπο αντιμετωπίσει προβλήματα χρηματοδότησης μέσων μεταφορών και σε Δημόσια Μέσα Συγκοινωνίας κατ’ εξαίρεση ισχυόντων κανονισμών της ΕΕ. Σε κάθε δε περίπτωση δεν νοείται υποστήριξη του κλάδου των Logistics όταν τα σχετικά μέσα και κίνητρα δεν αφορούν ταυτοχρόνως τα χρησιμοποιούμενα οδικά μεταφορικά μέσα.
Αθήνα, 01 Νοεμβρίου 2016