- Νέα
- Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία
Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών και για ταχογράφους
Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 1858/Β/24-03-2023 σχετικά με τον καθορισμό των παραβάσεων, την κατάταξη των παραβάσεων σε κατηγορίες ανάλογα με τη σοβαρότητά τους και τον καθορισμό διοικητικών κυρώσεων και διοικητικών μέτρων για παραβάσεις της νομοθεσίας οδικών μεταφορών που αφορούν τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών και τη συσκευή ελέγχου στον τομέα των οδικών μεταφορών (ταχογράφος) σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 561/2006
Οι παραβάσεις και οι κυρώσεις (άρθ.3) καθορίζονται και κατατάσσονται σε κατηγορίες. Στην στήλη "Βαθμός Σοβαρότητας" αναφέρεται η κατάταξη της παράβασης ανάλογα με τον βαθμό σοβαρότητάς της στις εξής κατηγορίες: Ιδιαιτέρως Σοβαρή Παράβαση (ΙΣΠ), Πολύ Σοβαρή Παράβαση (ΠΣΠ), Σοβαρή Παράβαση (ΣΠ) και Ελαφρά Παράβαση (ΕΠ).
Όσον αφορά τα πρόστιμα (άρθ.4) , αυτά καταλογίζονται :
- Στους ιδιοκτήτες ή τους μισθωτές που είναι και οδηγοί των οχημάτων τους καταλογίζεται μόνο το πρόστιμο που αφορά τον ιδιοκτήτη. Σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, το πρόστιμο για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον μισθωτή
- Όταν η παράβαση διαπράττεται με συνδυασμό οχημάτων (αρθρωτό ή συρμό) διαφορετικού ιδιοκτήτη, το διοικητικό πρόστιμο που προβλέπεται για τον ιδιοκτήτη καταλογίζεται στον ιδιοκτήτη ή τον μισθωτή του μηχανοκίνητου οχήματος.
Σε περίπτωση συρροής παραβάσεων (άρθ.5), το όργανο ελέγχου βεβαιώνει όλες τις παραβάσεις και καταλογίζει συνολικό διοικητικό πρόστιμο, το οποίο αποτελείται από το πρόστιμο που προβλέπεται για την μια παράβαση με το υψηλότερο διοικητικό πρόστιμο, προσαυξανόμενο κατά ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό 10% του συνόλου των προστίμων που προβλέπονται για τις άλλες παραβάσεις που βεβαιώθηκαν.
Ο ιδιοκτήτης ή ο μισθωτής, σε περίπτωση μισθωμένου οχήματος, ευθύνεται εις ολόκληρον με τον οδηγό για την καταβολή των διοικητικών προστίμων που επιβάλλονται στον οδηγό (άρθ.6).
Αναφορικά με τις υποχρεώσεις κατά τον έλεγχο (άρθ.7), κατά την διενέργεια του ελέγχου ο οδηγός και ο ιδιοκτήτης/μισθωτής είναι υποχρεωμένοι :
(α) να συνεργάζονται με τα όργανα ελέγχου, παρέχοντας πρόσβαση στο όχημα ή στις εγκαταστάσεις των επιχειρήσεων, όταν προβλέπεται έλεγχος στις εγκαταστάσεις και
(β) να επιδεικνύουν στις αρχές ελέγχου τα στοιχεία του άρθρου 36 Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014.
Οι αρχές ελέγχου επίσης έχουν πρόσβαση (άρθ.9) :
(α) στα δεδομένα που τηρούνται στο Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για τις κάρτες ταχογράφου
(β) στο σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων TACHOnet της παρ.2 του άρθ.31 του Καν.(ΕΕ) 165/2014, με σκοπό να ελέγχουν κατά τη διάρκεια των οδικών ελέγχων την εγκυρότητα, το καθεστώς και την μοναδικότητα των καρτών οδηγού ψηφιακού ταχογράφου που έχουν εκδοθεί στην Ελλάδα ή σε άλλο Κράτος Μέλος της Ευρ.Ένωσης.
Η υπουργική απόφαση ισχύει 4 μήνες από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Δηλ. ημερομηνία έναρξης ισχύος 24 Ιουλίου 2023
Επισυνάπτεται το σχετικό ΦΕΚ 1858/Β με ημερομηνία 24 Μαρτίου 2023.
Πηγή: metaforespress.gr