Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία

Έκτακτο Περιβαλλοντικό Τέλος σε μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα από 23/07/2020

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ29 Ιουλίου 2020
FORTHGA PERIVALLONTIKO TELOS

Έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, το οποίο θα συνεισπράττεται με το τέλος ταξινόμησης, επιβάλλεται από τις 23 Ιουλίου στα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα, σύμφωνα με εγκύκλιο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

Με την εγκύκλιο Ε.2114/2020 της ΑΑΔΕ κοινοποιούνται οι διατάξεις των άρθρων 5, 63 και 65 του ν.4710/2020 (ΦΕΚ 142/Α') "Προώθηση της ηλεκτροκίνησης" 

 

Επιβολή περιβαλλοντικού τέλους

Επιβάλλεται στα μεταχειρισμένα επιβατικά και φορτηγά αυτοκίνητα, από 23/7/2020, έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος, το οποίο συνεισπράττεται με το τέλος ταξινόμησης, ως ακολούθως:

  1. Στα επιβατικά αυτοκίνητα της παρ. 1 του άρθρου 121 του ν. 2960/2001 (Α΄ 265), ύψους:

α) 3.000 ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4,

β) 1.000 ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ορίων εκπομπών EURO 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ.715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008 ή μεταγενέστερων τροποποιητικών αυτών.

  1. Στα φορτηγά αυτοκίνητα των περ. β’, γ’, ε΄ της παρ. 1 του άρθρου 123 του ν. 2960/2001 και τις μεταχειρισμένες βάσεις αυτών, ύψους:

α) 3.000 ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4,

β) 1.000 ευρώ, τα οποία πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 5a, όπως αυτές ορίζονται στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ. 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 και στον Κανονισμό (ΕΚ) υπ’ αριθ. 692/2008 της 18ης Ιουλίου 2008.

Ως προς τον χρόνο γένεσης της υποχρέωσης καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους, καθώς και τον χρόνο που αυτό καθίσταται απαιτητό, εφαρμογή έχουν τα προβλεπόμενα, στις διατάξεις του άρθρου 128 του ν. 2960/2001, για το τέλος ταξινόμησης.

Επιπλέον, με τις διατάξεις του τελευταίου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 5 του κοινοποιούμενου νόμου, προβλέπεται η εξαίρεση από το περιβαλλοντικό τέλος, των επιβατικών αυτοκινήτων άνω των 30 ετών, τα οποία προορίζονται να κυκλοφορήσουν αποκλειστικά ως αυτοκίνητα ιστορικού ενδιαφέροντος. Διευκρινίζεται ωστόσο, ότι για τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος ισχύουν τα προβλεπόμενα στην αρ. Αοικ.82350/3809/19 ΚΥΑ (ΦΕΚ 4948 Β/31-12-2019) και ειδικότερα, όταν τα εν λόγω οχήματα εισάγονται ή μεταφέρονται από άλλα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας, εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 2 της ως άνω Απόφασης, σύμφωνα με τις οποίες, η έκδοση της βεβαίωσης χαρακτηρισμού οχήματος ιστορικού ενδιαφέροντος, η οποία χορηγείται από τους αρμόδιους φορείς της παρ. 1 του ιδίου άρθρου της Απόφασης ή οποιουδήποτε άλλου αποδεικτικού από το οποίο προκύπτει ο χαρακτηρισμός του ως ιστορικού, προϋποθέτει την προσκόμιση του οικείου τελωνειακού παραστατικού, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για τη δασμολογική κατάταξη των οχημάτων στη Δ.Κ. 9705. Επισημαίνεται άλλωστε, ότι βάσει του Κοινού δασμολογίου της Ε.Ε. (Καν. ΕΟΚ 2658/87 του Συμβουλίου όπως τροποποιήθηκε και ισχύει και σύμφωνα με τη συμπληρωματική σημείωση του Κεφαλαίου 97, η δασμολογική κατάταξη ορισμένων οχημάτων ως (συλλεκτικά) οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος διενεργείται υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις.

Από την υποχρέωση καταβολής του περιβαλλοντικού τέλους εξαιρούνται:

α) τα οχήματα των παρ.1 και 2 του άρθρου 5, για τα οποία έχουν υποβληθεί κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του κοινοποιούμενου νόμου, δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικά εισαγωγής.

β) τα οχήματα, για τα οποία από τις ισχύουσες διατάξεις προβλέπεται πλήρη απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης.

Μερική καταβολή περιβαλλοντικού τέλους

Σε περιπτώσεις όπου προβλέπεται μερική απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης, το περιβαλλοντικό τέλος καταβάλλεται, σε ποσοστό, ανάλογο με το οφειλόμενο ποσοστό του τέλους ταξινόμησης. Για παράδειγμα, για τις περιπτώσεις δικαιούχων απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης, βάσει των ισχυουσών διατάξεων περί αναπηρικών αυτοκινήτων, για αυτοκίνητο κυλινδρισμού κινητήρα μέχρι 1650 κ.εκ., στους οποίους παρέχεται η δυνατότητα παραλαβής επιβατικού αυτοκινήτου μεγαλύτερου κυβισμού, με καταβολή ποσοστού του αναλογούντος στο αυτοκίνητο αυτό τέλους ταξινόμησης (30% για τα πάνω από 1.650 κ.εκ. και μέχρι 2.000 κ.εβ.), θα καταβάλλεται και το αντίστοιχο ποσοστό του περιβαλλοντικού τέλους, ανάλογο με το καταβληθέν ποσοστό του τέλους ταξινόμησης, ήτοι πχ. για αυτοκίνητο όχημα Euro 4 κυβισμού 1.800 κ.εκ. (περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ), καταβάλλεται ποσοστό 30% του τέλους ταξινόμησης σύμφωνα με τα προαναφερόμενα και αντίστοιχα, καταβάλλεται ποσοστό 30% του περιβαλλοντικού τέλους (900 ευρώ).

Διαδικασία είσπραξης του περιβαλλοντικού τέλους

Για την είσπραξη του περιβαλλοντικού τέλους στις περιπτώσεις των ως άνω επιβατικών και φορτηγών οχημάτων (Euro 4 και Euro 5a), θα ακολουθείται χειροκίνητη διαδικασία όπου, κατά την καταγραφή των αποτελεσμάτων ελέγχου, ο αρμόδιος ελεγκτής, εφόσον διαπιστώνει κατά τον έλεγχο εγγράφων (πιστοποιητικό συμμόρφωσης, έγκριση τύπου, ΔΑΟ κ.λ.π.) ότι πρόκειται για αυτοκίνητο όχημα Euro 4 ή Euro 5a για το οποίο έχει υποβληθεί δήλωση άφιξης οχήματος (Δ.Α.Ο.) ή δηλωτικό εισαγωγής, μετά την ημερομηνία δημοσίευσης του κοινοποιούμενου νόμου, θα προβαίνει στην προσθήκη μίας εγγραφής στον Αυτόματο Υπολογισμό, στην καρτέλα Υπολογισμός Φόρων, όπου θα συμπληρώνει χειροκίνητα, στο ΕΔΕ ή στη ΔΕΦΚ:

-τα στοιχεία [το Είδος Επιβάρυνσης: κωδικός μηχανογράφησης, την Φορολογική Βάση Επιβάρυνσης (τιμή 0), τον Συντελεστή Επιβάρυνσης (τιμή 0)] και

-το Ποσό του αναλογούντος Περιβαλλοντικού Τέλους.

Ακολουθεί σχετικό δημοσίευμα από το metaforespress.gr

https://www.metaforespress.gr/autokinitodromoi/%ce%ad%ce%ba%cf%84%ce%b1%ce%ba%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b9%ce%b2%ce%b1%ce%bb%ce%bb%ce%bf%ce%bd%cf%84%ce%b9%ce%ba%cf%8c-%cf%84%ce%ad%ce%bb%ce%bf%cf%82-%cf%83%ce%b5-%ce%bc%ce%b5%cf%84%ce%b1/

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Ιουνιος 2025
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ04 Ιουνίου 2025

Διευκρινίσεις προς τις Υπηρεσίες Μεταφορών των Περιφερειών παρέχει το υπουργείο σχετικά με τις άδειες κυκλοφορίας ΦΔΧ και τη διαδικασία μεταβίβασής τους σε περίπτωση εταιρικών μετασχηματισμών

Μαρτιος 2025
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ28 Μαρτίου 2025

Εφαρμογή ICS2 στα ελληνικά τελωνεία

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ26 Μαρτίου 2025

Διευκρινίσεις σχετικά με την κοινωνία συνιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ24 Μαρτίου 2025

Παροχή οδηγιών για τις Άδειες Διέλευσης στις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ20 Μαρτίου 2025

Ταχογράφος – Υποχρέωση τοποθέτησης ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης (retrofit) – Τήρηση αρχείων 56 ημερών από τον οδηγό

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ18 Μαρτίου 2025

Αντιμετώπιση προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με την αναβάθμιση του συστήματος διαμετακόμισης NCTS στη Φάση 5

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ10 Μαρτίου 2025

Παράταση ισχύος αδειών διέλευσης Μαυροβουνίου

Φεβρουαριος 2025
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ13 Φεβρουαρίου 2025

Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας σύμφωνα με τις διατάξεις της Ευρωπαϊκής Οδηγίας (ΕΕ) 2024/846 για τις δραστηριότητες των οδικών μεταφορών

Ιανουαριος 2025
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ16 Ιανουαρίου 2025

Παράταση ισχύος αδειών διέλευσης Μαυροβουνίου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ10 Ιανουαρίου 2025

Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας NCTS Φάση 5

Δεκεμβριος 2024
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ23 Δεκεμβρίου 2024

Χορήγηση αδειών ΕΔΥΜ 2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ19 Δεκεμβρίου 2024

Υποχρέωση τοποθέτησης ευφυούς ταχογράφου 2ης έκδοσης - Επικυρωμένα γνήσια αντίγραφα κοινοτικών αδειών

Νοεμβριος 2024
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ06 Νοεμβρίου 2024

Πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων για την χορήγηση των αδειών ΕΔΥΜ έτους 2025

Αυγουστος 2024
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ19 Αυγούστου 2024

Ευφυής Ταχογράφος II - Διευκρινιστική εγκύκλιος Υπ. Μεταφορών

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ09 Αυγούστου 2024

Βουλγαρία : Επιβολή τέλους απολύμανσης οχημάτων από 1 Σεπτεμβρίου 2024

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ05 Αυγούστου 2024

Όροι και προϋποθέσεις για την άσκηση του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα εμπορευμάτων και έλεγχος μεταφορικών επιχειρήσεων

Ιουλιος 2024
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ19 Ιουλίου 2024

Η ΟΦΑΕ ζητάει Προσωρινή άρση των μέτρων περιορισμού κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας κατά την θερινή περίοδο, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που επικρατούν στην χώρα

Φεβρουαριος 2024
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ16 Φεβρουαρίου 2024

Ν. 3887/2010 - Αντικατάσταση ΦΔΧ με όχημα κατηγορίας εκπομπών τουλάχιστον EURO IV

Δεκεμβριος 2023
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ21 Δεκεμβρίου 2023

ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΕΔΥΜ ΕΤΟΥΣ 2024

Νοεμβριος 2023
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ02 Νοεμβρίου 2023

Πρόσκληση για την υποβολή αιτήσεων για την χορήγηση αδειών ΕΔΥΜ 2024

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial