Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία

Εκδόθηκε το ΦΕΚ για την απόσπαση οδηγών στις οδικές μεταφορές

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ13 Απριλίου 2022
αποσπαση οδηγων

Εκδόθηκε το ΦΕΚ με την ενσωμάτωση της Οδηγίας του Ευρ.Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 15/07/2020 στο ελληνικό δίκαιο για τη θέσπιση ειδικών κανόνων σχετικά με την Οδηγία 96/71/ΕΚ και την Οδηγία 2014/67/ΕΕ για την απόσπαση οδηγών στον τομέα των οδικών μεταφορών και για την τροποποίηση της Οδηγίας 2006/22/ΕΚ και του Κανονισμού (ΕΕ) 1024/2012.

Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετικό ΦΕΚ που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, προβλέπονται εξαιρέσεις στις διμερείς εμπορευματικές μεταφορές (Άρθρο 1 παρ. 3 της Οδηγίας 2020/1057/ΕΕ), στις διμερείς επιβατικές μεταφορές (Άρθρο 1 παρ. 4 της Οδηγίας 2020/1057/ΕΕ), καθώς και στη διαμετακόμιση εμπορευμάτων (Άρθρο 1 παρ. 5 της Οδηγίας 2020/1057/ΕΕ).

Δεν θεωρείται αποσπασμένος ο οδηγός που εκτελεί διμερείς μεταφορές εμπορευμάτων

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο ΦΕΚ:

Κατά παρέκκλιση από την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 30/2021 (παρ. 1 άρθρου 2 της Οδηγίας 96/71/ΕΚ), δεν θεωρείται αποσπασμένος ένας οδηγός για το σκοπό του π.δ. 30/2021 (Οδηγία 96/71/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε με την οδηγία (ΕΕ) 2018/957) όταν εκτελεί διμερείς μεταφορές εμπορευμάτων.

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, ως διμερής μεταφορά εμπορευμάτων νοείται η μεταφορά εμπορευμάτων, με βάση σύμβαση μεταφοράς, από το κράτος-μέλος εγκατάστασης, όπως ορίζεται στην παρ. 8 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΚ) 1071/2009, σε άλλο κράτος μέλος ή σε τρίτη χώρα, ή από άλλο κράτος-μέλος ή τρίτη χώρα στο κράτος μέλος εγκατάστασης.

Από τις 2 Φεβρουαρίου 2022, ημερομηνία από την οποία οι οδηγοί απαιτείται, δυνάμει της παρ. 7 του άρθρου 34 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, να καταγράφουν χειροκίνητα τα δεδομένα διέλευσης των συνόρων, η εξαίρεση για τις διμερείς μεταφορές εμπορευμάτων που προβλέπεται στην παρ. 1 εφαρμόζεται και όταν, επιπλέον της διμερούς μεταφοράς, ο οδηγός εκτελεί μία δραστηριότητα φόρτωσης και/ή εκφόρτωσης στα κράτη-μέλη ή στις τρίτες χώρες που διασχίζει, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν φορτώνει εμπορεύματα και δεν τα εκφορτώνει στο ίδιο κράτος-μέλος. Όταν μια διμερής μεταφορά που ξεκινά από το κράτος-μέλος εγκατάστασης, στη διάρκεια της οποίας δεν εκτελείται επιπλέον δραστηριότητα, ακολουθείται από διμερή μεταφορά στο κράτος μέλος εγκατάστασης, η εξαίρεση για επιπλέον δραστηριότητες που ορίζεται στο προηγούμενο εδάφιο αυτής της παραγράφου ισχύει για μέγιστο αριθμό δύο επιπλέον δραστηριοτήτων φόρτωσης και/ή εκφόρτωσης, υπό τους όρους που αναφέρονται στο προηγούμενο εδάφιο αυτής της παραγράφου.

Οι εξαιρέσεις για επιπλέον δραστηριότητες που ορίζονται στην παρ. 2 εφαρμόζονται μόνο μέχρι την ημερομηνία από την οποία οι ευφυείς ταχογράφοι που είναι συμβατοί με την απαίτηση καταγραφής διελεύσεων των συνόρων και συμπληρωματικών δραστηριοτήτων, όπως αναφέρεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 8 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, απαιτείται να τοποθετηθούν στα οχήματα για τα οποία εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας για πρώτη φορά σε κράτος μέλος, όπως ορίζεται στο τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 8 του εν λόγω Κανονισμού. Από την ημερομηνία αυτή, οι εξαιρέσεις για επιπλέον δραστηριότητες που ορίζονται στην παρ. 2 ισχύουν αποκλειστικά για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν οχήματα εφοδιασμένα με ευφυείς ταχογράφους, όπως προβλέπεται στα άρθρα 8, 9 και 10 του εν λόγω Κανονισμού.

Δεν θεωρείται αποσπασμένος ο οδηγός που εκτελεί διμερείς μεταφορές επιβατών

Κατά παρέκκλιση από την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 30/2021 (παρ. 1 του άρθρου 2 της Οδηγίας 96/71/ΕΚ), δεν θεωρείται αποσπασμένος ένας οδηγός όταν εκτελεί διμερείς μεταφορές επιβατών.

Για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης, ως διμερής μεταφορά υπό διεθνή έκτακτη ή τακτική μεταφορά επιβατών, κατά την έννοια του Κανονισμού (ΕΚ) 1073/2009, νοείται όταν ο οδηγός πραγματοποιεί οποιαδήποτε από τις ακόλουθες ενέργειες:

α) επιβιβάζει επιβάτες στο κράτος-μέλος εγκατάστασης και τους αποβιβάζει σε άλλο κράτος-μέλος ή Τρίτη χώρα·

β) επιβιβάζει επιβάτες σε κράτος-μέλος ή τρίτη χώρα και τους αποβιβάζει στο κράτος-μέλος εγκατάστασης· ή

γ) επιβιβάζει και αποβιβάζει επιβάτες στο κράτος-μέλος εγκατάστασης για τους σκοπούς πραγματοποίησης τοπικών εκδρομών σε άλλο κράτος-μέλος ή τρίτη χώρα, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΚ) 1073/2009.

Από τις 2 Φεβρουαρίου 2022, ημερομηνία από την οποία οι οδηγοί απαιτείται, δυνάμει της παρ. 7 του άρθρου 34 του Κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 165/2014, να καταγράφουν χειροκίνητα τα δεδομένα διέλευσης των συνόρων, η εξαίρεση για τις διμερείς μεταφορές επιβατών που προβλέπεται στην παρ. 1 εφαρμόζεται επίσης όταν, επιπλέον της διμερούς μεταφοράς επιβατών, ο οδηγός επιβιβάζει επιβάτες μία φορά ή/και αποβιβάζει επιβάτες μία φορά σε κράτη-μέλη ή τρίτες χώρες από τις οποίες διέρχεται ο οδηγός, υπό την προϋπόθεση ότι ο οδηγός δεν παρέχει υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μεταξύ δύο σημείων εντός του κράτους-μέλους διέλευσης. Το ίδιο ισχύει και για το ταξίδι της επιστροφής.

Η εξαίρεση αυτή για επιπλέον δραστηριότητες που ορίζεται στην παρ. 2 εφαρμόζεται μόνο μέχρι την ημερομηνία από την οποία οι ευφυείς ταχογράφοι που είναι συμβατοί με την απαίτηση καταγραφής διελεύσεων των συνόρων και συμπληρωματικών δραστηριοτήτων, όπως αναφέρεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 8 του Κανονισμού (ΕΕ) 165/2014, απαιτείται να τοποθετηθούν στα οχήματα για τα οποία εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας για πρώτη φορά σε κράτος μέλος, όπως ορίζεται στο τέταρτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 8 του εν λόγω Κανονισμού. Από την ημερομηνία αυτή, η εξαίρεση για επιπλέον δραστηριότητες που ορίζεται στην παρ. 2 ισχύει αποκλειστικά για τους οδηγούς που χρησιμοποιούν οχήματα εφοδιασμένα με ευφυείς ταχογράφους, όπως προβλέπεται στα άρθρα 8, 9 και 10 του εν λόγω Κανονισμού.

Δεν θεωρείται αποσπασμένος ο οδηγός που κάνει διαμετακόμιση

Κατά παρέκκλιση από την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 30/2021 (παρ. 1 του άρθρου 2 της Οδηγίας 96/71/ΕΚ), δεν θεωρείται αποσπασμένος για τους σκοπούς του π.δ. 30/2021 [Οδηγία 96/71/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/957] οδηγός που διέρχεται από το έδαφος κράτους-μέλους χωρίς να προβαίνει σε φόρτωση ή εκφόρτωση εμπορευμάτων και επιβίβαση ή αποβίβαση επιβατών.

Δεν θεωρείται αποσπασμένος ο οδηγός που εκτελεί συνδυασμένες μεταφορές

Κατά παρέκκλιση από την παρ. 2 του άρθρου 2 του π.δ. 30/2021 (παρ. 1 άρθρου 2 της Οδηγίας 96/71/ΕΚ), δεν θεωρείται αποσπασμένος για τους σκοπούς του π.δ. 30/2021 [Οδηγία 96/71/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε

με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/957] οδηγός ο οποίος διέρχεται από το έδαφος κράτους-μέλους, όταν ο οδηγός εκτελεί την αρχική ή τελική οδική διαδρομή μιας συνδυασμένης μεταφοράς, όπως ορίζεται στο άρθρο 2 του π.δ. 431/1995 (Α’ 245) (άρθρο 1 Οδηγίας 92/106/ΕΟΚ), εάν η οδική διαδρομή από μόνη της συνίσταται σε διμερείς μεταφορές, όπως ορίζεται στo άρθρο 4.

Αποσπασμένος θεωρείται ο οδηγός που εκτελεί ενδομεταφορές

Οδηγός που εκτελεί ενδομεταφορές, όπως ορίζονται στους Κανονισμούς (ΕΚ) 1072/2009 και (ΕΚ) 1073/2009, θεωρείται αποσπασμένος οδηγός βάσει του π.δ. 30/2021 [Οδηγία 96/71/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/957].

Πότε λήγει η απόσπαση

Για τους σκοπούς των άρθρων 4 και 10 του π.δ. 30/2021 [παρ. 1α άρθρου 3 Οδηγίας 96/71/ΕΚ, όπως τροποποιήθηκε με την Οδηγία (ΕΕ) 2018/957] η απόσπαση θεωρείται ότι λήγει όταν ο οδηγός εγκαταλείπει το κράτος-μέλος υποδοχής κατά την εκτέλεση διεθνούς μεταφοράς εμπορευμάτων ή επιβατών. Η εν λόγω περίοδος απόσπασης δεν επιτρέπεται να σωρεύεται με προηγούμενες περιόδους απόσπασης στο πλαίσιο τέτοιων διεθνών μεταφορών που πραγματοποιούνται από τον ίδιο οδηγό ή από άλλο οδηγό τον οποίο αντικαθιστά.

Πού και τι θα δηλώνεται για την απόσπαση

Ο μεταφορέας που είναι εγκατεστημένος σε άλλο κράτος-μέλος είναι υποχρεωμένος να υποβάλει δήλωση απόσπασης στις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας όπου είναι αποσπασμένος ο οδηγός το αργότερο κατά την έναρξη της απόσπασης/παροχής υπηρεσιών. Η δήλωση απόσπασης υποβάλλεται στη Διεύθυνση Προγραμματισμού και Συντονισμού Επιθεώρησης Εργασιακών Σχέσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ), στο πλαίσιο και του άρθρου 3 του π.δ.101/2016, έχουν πρόσβαση στις σχετικές πληροφορίες της δήλωσης απόσπασης μέσω του Συστήματος Πληροφόρησης για την εσωτερική αγορά (ΙΜΙ). Για την υποβολή της δήλωσης απόσπασης ο μεταφορέας χρησιμοποιεί το τυποποιημένο πολύγλωσσο έντυπο της δημόσιας διασύνδεσης που συνδέεται με το Σύστημα Πληροφόρησης για την εσωτερική αγορά (ΙΜΙ), το οποίο θεσπίστηκε με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1024/2012.

Η δήλωση απόσπασης περιλαμβάνει τις παρακάτω πληροφορίες:

α) Την ταυτότητα του μεταφορέα, τουλάχιστον με τη μορφή του αριθμού της κοινοτικής άδειας εφόσον ο αριθμός αυτός είναι διαθέσιμος,

β) τα στοιχεία επικοινωνίας του διαχειριστή μεταφορών ή άλλου αρμόδιου επικοινωνίας στο κράτος-μέλος εγκατάστασης που λειτουργούν ως σύνδεσμοι με τις αρμόδιες αρχές στο κράτος-μέλος υποδοχής όπου παρέχονται οι υπηρεσίες και αποστέλλουν και λαμβάνουν έγγραφα ή ειδοποιήσεις,

γ) την ταυτότητα, τη διεύθυνση κατοικίας και τον αριθμό της άδειας οδήγησης του οδηγού,

δ) την ημερομηνία έναρξης της σύμβασης εργασίας του οδηγού και το εφαρμοστέο σε αυτήν δίκαιο,

ε) την προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης και λήξης της απόσπασης,

στ) τους αριθμούς κυκλοφορίας των μηχανοκίνητων οχημάτων,

ζ) το αν οι παρεχόμενες υπηρεσίες μεταφοράς είναι μεταφορά εμπορευμάτων, μεταφορά επιβατών, διεθνείς μεταφορές ή ενδομεταφορές.

Πληροφορίες στο σχετικό δημοσίευμα της metaforespress.gr:

Στο ΦΕΚ η απόσπαση οδηγών στις οδικές μεταφορές. Ποιες εξαιρέσεις προωθούνται

  • ΦΕΚ 1765/Β/12-04-2022 για την αποσπαση οδηγων στις οδικες μεταφορες

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Μαρτιος 2023
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ27 Μαρτίου 2023

Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών και για ταχογράφους

Δεκεμβριος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ21 Δεκεμβρίου 2022

Χορήγηση αδειών ΕΔΥΜ 2023

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ16 Δεκεμβρίου 2022

Εφαρμογή ψηφιακής κάρτας εργασίας για τους επαγγελματίες οδηγούς βαρέων οχημάτων

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ07 Δεκεμβρίου 2022

Παράταση μέχρι 30 Ιουνίου 2023 για την υποχρεωτική αντικατάσταση ΦΔΧ με οχήματα τεχνολογίας EURO IV κατόπιν μεταβίβασης

Νοεμβριος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ15 Νοεμβρίου 2022

Αίτημα ΟΦΑΕ για παράταση στις μεταβιβάσεις ΦΔΧ μετά την 27η Nοεμβρίου 2022

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ01 Νοεμβρίου 2022

Κατανομή των αδειών ΕΔΥΜ για το έτος 2023

Οκτωβριος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ24 Οκτωβρίου 2022

Kαμποτάζ: Νέοι Κανόνες ενδομεταφορών σε ισχύ από τον Φεβρουάριο του 2022

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ10 Οκτωβρίου 2022

Ενίσχυση κλάδου οδικών μεταφορών για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της αύξησης των τιμών των καυσίμων

Σεπτεμβριος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ09 Σεπτεμβρίου 2022

Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ για τις νέες διαδικασίες για έκδοση, ανανέωση, αντικατάσταση και αλλαγή στοιχείων των καρτών ψηφιακού ταχογράφου

Αυγουστος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ04 Αυγούστου 2022

Ταχογράφοι για φορτηγά και λεωφορεία

Ιουλιος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ28 Ιουλίου 2022

Παράταση μέχρι 27 Νοεμβρίου 2022 για την υποχρεωτική αντικατάσταση ΦΔΧ με οχήματα τεχνολογίας EURO IV κατόπιν μεταβίβασης

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ28 Ιουλίου 2022

Διεκπεραίωση κατά προτεραιότητα αιτήσεων για ανανέωση άδειας οδήγησης ή/και ΠΕΙ οδηγών διεθνών μεταφορών

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ14 Ιουλίου 2022

Αποδοχή της αναθεωρημένης Συμφωνίας για τις διεθνείς μεταφορές ευπαθών τροφίμων (ΑTP) με τις τροποποιήσεις της οι οποίες τίθενται σε ισχύ από την 1η Ιουνίου 2022

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ11 Ιουλίου 2022

Υποχρεωτική αντικατάσταση ΦΔΧ με οχήματα τεχνολογίας EURO IV κατόπιν μεταβίβασης

Ιουνιος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ20 Ιουνίου 2022

Επιχορήγηση σε επιχειρήσεις που επλήγησαν οικονομικά λόγω COVID-19 και υπέστησαν μεγάλες οικονομικές απώλειες που επιτάθηκαν από τους παγετούς του 2021, στις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας-Πέλλας-Κοζάνης-Καστοριάς-Φλώρινας-Λάρισας

Απριλιος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ08 Απριλίου 2022

Ρυθμίσεις για τη διενέργεια διεθνών οδικών εμπορευματικών μεταφορών Ελλάδας - Ουκρανίας

Μαρτιος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ31 Μαρτίου 2022

Επείγουσα ανάγκη για την παροχή υποστήριξης του κλάδου των οδικών μεταφορών, ο οποίος πλήττεται από την ραγδαία αύξηση της τιμής του πετρελαίου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ10 Μαρτίου 2022

Δημοσιεύτηκε η εγκύκλιος για την αντιμετώπιση συνεπειών ναυτικού δυστυχήματος στο πλαίο EUROFERRY OLYMPIA - Αντικατάσταση κατεστραμμένων οχημάτων - Κάρτες ταχογράφου - Άδειες οδήγησης

Φεβρουαριος 2022
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ25 Φεβρουαρίου 2022

Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις οδικές εμπ/κές μεταφορές και διοικητικές κυρώσεις σε ισχύ στις 27 Φεβρουαρίου 2022 - κατά τους καθ' οδόν ελέγχους που θα πραγματοποιούνται από τις αρχές ελέγχου

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΑ21 Φεβρουαρίου 2022

Αίτημα ΟΦΑΕ για την αναστολή της εφαρμογής ισχύος της κ.υ.α. για τις "Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και την κυκλοφορία φορτηγών οχημάτων και διοικητικές κυρώσεις

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2023 - All rights reserved
Handcrafted by Radial