- Νέα
- Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία
e-EΔΥΜ - Ενημέρωση για τις αλλαγές που αναμένονται από 1 Ιανουαρίου 2026
Η ΕΔΥΜ γίνεται ψηφιακή από 01 Ιανουαρίου 2026
Από 1 Ιανουαρίου 2026 όλες οι άδειες και τα ημερολόγια δρομολογίων ΕΔΥΜ (ECMT) θα εκδίδονται και θα διαχειρίζονται αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, βάζοντας οριστικό τέλος στα έντυπα έγγραφα.
Το έτος 2025 ορίστηκε ως τελευταία μεταβατική περίοδος, κατά την οποία οι μεταφορικές επιχειρήσεις κλήθηκαν να παρακολουθήσουν διαδικτυακά εκπαιδευτικά σεμινάρια, να εξοικειωθούν με την ψηφιακή πλατφόρμα, να δοκιμάσουν τις λειτουργίες των ηλεκτρονικών αδειών και να προσαρμόσουν τις εσωτερικές τους διαδικασίες.
1. Βασικές Αλλαγές
Η μεταρρύθμιση αφορά όλες τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν άδειες ΕΔΥΜ για διεθνείς μεταφορές στο πλαίσιο της πολυμερούς ποσοστώσης (ECMT multilateral quota), μεταξύ χωρών-μελών της ΕΔΥΜ
Βασικά σημεία του νέου συστήματος:
Ηλεκτρονική έκδοση & αποθήκευση:
Οι άδειες και τα ημερολόγια δρομολογίων ΕΔΥΜ δεν θα υπάρχουν πλέον σε χαρτί. Θα εκδίδονται και θα τηρούνται σε ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ITF.
Πρόσβαση οδηγού μέσω διαδικτυακής εφαρμογής
Ο οδηγός θα επιδεικνύει την άδεια ΕΔΥΜ μέσω ασφαλούς διαδικτυακής εφαρμογής (ψηφιακό αναγνωριστικό / QR code) κατά τους ελέγχους στο δρόμο.
Online παρακολούθηση & ανταλλαγή δεδομένων
Οι αρχές θα μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τη χρήση της άδειας. Οι επιχειρήσεις θα έχουν πιο άμεση και τυποποιημένη επικοινωνία με τις αρχές ελέγχου.
Ψηφιακό «βιβλίο διαδρομών» (logbook)
Το έντυπο βιβλίο δρομολογίων αντικαθίσταται από ηλεκτρονικό. Τα στοιχεία διαδρομής, οχήματος και λοιπά λειτουργικά δεδομένα θα καταχωρούνται και θα τηρούνται ψηφιακά.
2. Επιπτώσεις για τις μεταφορικές επιχειρήσεις
- Η μετάβαση σε πλήρως ψηφιακές άδειες συνεπάγεται:
- Αναθεώρηση εσωτερικών διαδικασιών διαχείρισης διεθνών δρομολογίων με ΕΔΥΜ.
- Εξασφάλιση ψηφιακής πρόσβασης των οδηγών (έξυπνα κινητά, βασικές ψηφιακές δεξιότητες, χρήση της εφαρμογής).
- Συνεργασία διοικητικών – dispatch – compliance τμημάτων για σωστή χρήση της πλατφόρμας (ενεργοποίηση, έλεγχος, τήρηση αρχείων).
- Ανάγκη για αξιόπιστο εξοπλισμό & συνδεσιμότητα (συσκευές οδηγών, internet roaming όπου χρειάζεται).
- Κίνδυνο καθυστερήσεων ή μη συμμόρφωσης, αν δεν γίνει έγκαιρη προετοιμασία (π.χ. δυσκολίες σε έλεγχο, κακή καταχώρηση δρομολογίων, μη ορθή χρήση ποσοστώσης).
3. Τι πρέπει να κάνετε μέχρι το τέλος του 2025
Το 2025 είναι η τελευταία “ασφαλής” περίοδος δοκιμής πριν η μετάβαση γίνει υποχρεωτική από 1.1.2026. Η ΟΦΑΕ με την συνεργασία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έχει ενημερώσει μέσα στο έτος για τα διαδικτυακά σεμινάρια του ITF.
Συνιστάται οι επιχειρήσεις να:
- Να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά σεμινάρια εκπαίδευσης απο ITF και από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την ΟΦΑΕ (σύντομα θα ανακοινωθούν ημερομηνίες εντός Δεκεμβρίου 2025)
- Δοκιμάσουν το ψηφιακό σύστημα σε πραγματικά δρομολόγια
- Εκπαιδεύσουν οδηγούς και διοικητικό προσωπικό
4. Ρόλος ΟΦΑΕ & επόμενα βήματα
- Η ΟΦΑΕ με την συνεργασία του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, παρακολουθούν στενά τις σχετικές εξελίξεις σε ITF/ΕΔΥΜ.
- Ενημερώνει τους Έλληνες αυτοκινητιστές για τα εκπαιδευτικά σεμινάρια που διεξάξει το ITF στην αγγλική γλώσσα
- Επόμενο διαδικτυακό σεμινάριο απο το ITF στα αγγλικά στις 25.11.2025 στις 11πμ. Σύνδεσμος για την συμμετοχή σας μέσω της πλατφόρμας MS Teams εδώ: Join the meeting now
- ΟΦΑΕ και Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προετοιμάζουν διαδικτυακό σεμινάριο στα ελληνικά ειδικά για τους Έλληνες μεταφορείς. Οι ημερομηνίες θα ανακοινωθούν σύντομα.
- Σύντομα θα αναρτηθεί και το εκπαιδευτικό υλικό στα ελληνικά.
Να μας αποστείλετε τυχόν ερωτήσεις ή παρατηρήσεις σας, ώστε να τις συγκεντρώσουμε και να διεκδικήσουμε σαφείς απαντήσεις / βελτιώσεις όπου απαιτείται.
Πηγή ενημέρωσης ITF & εδώ