- Νέα
- Επικοινωνία Με Τα Υπουργεία
Εξαιρούνται οι οδηγοί φορτηγών οχημάτων από την καραντίνα
Δόθηκαν οι απαραίτητες διευκρινήσεις στην νέα κ.υ.α. για την εξαίρεση των οδηγών από τον προληπτικό 7ημερο κατ'οικον περιορισμό, όταν αυτοί εισέρχονται στην Ελλάδα από το εξωτερικό.
Δημοσιεύτηκε εχθές η νέα κυα με αριθμό Δ1α/ΓΠ.οικ.4534 (βλ. συν. ΦΕΚ/Β/174/21.01.21), στην οποία έχουν συμπεριληφθεί οι απαραίτητες διευκρινήσεις στις ειδικές διατάξεις που αφορούν τον 7ημερο κατ'οίκον περιορισμό (καραντίνα) για τα πρόσωπα που εισέρχονται στην χώρα μας από το εξωτερικό, καθιστώντας σαφές πως οι οδηγοί φορτηγών οχημάτων εξαιρούνται του περιορισμού αυτού.
Από τις αρχές του έτους, με τις προηγούμενες δύο αποφάσεις υπήρξε παρανόηση στην ερμηνεία των περιοριστικών μέτρων, και οι ελεγκτικές αρχές στα χερσαία σύνορα της χώρας έθεταν σε κατ'οίκον περιορισμό και τους επαγγελματίες οδηγούς, γεγονός που δημιουργεί προβλήματα στην ομαλή διενέργεια των εμπορευματικών ροών. Η ΟΦΑΕ έκανε τις απαραίτητες παρεμβάσεις στα συναρμόδια Υπουργεία και τελικά στην νέα αυτή απόφαση που έχει ισχύ από 22 Ιανουαρίου έως 8 Φεβρουαρίου, έγιναν οι απαραίτητες διευκρινήσεις στην διατύπωση.
Συγκεκριμένα, στην παρ.5 του άρθου 7 της προαναφερθείσας κυα (επισυνάπτεται στην παρούσα), προστέθηκε η εξής φράση "...ο προσωρινός περιορισμός ισχύει για αυτό το χρονικό διάστημα, υπό την επιφύλαξη των ειδικότερων μέτρων
του προσωρινού κατ’ οίκον περιορισμού της παρ. 4 του παρόντος, των ειδικότερων μέτρων της παρ. 5 του άρθρου πρώτου, καθώς και άλλων ειδικών διατάξεων.", όπου η παρ.5 του άρθρου 1 αναφέρεται στις ειδικές διατάξεις που αφορούν τους οδηγούς φορτηγών οχημάτων και τους περιορισμούς από τους οποίους αυτοί εξαιρούνται.
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, κ. Σταμπουλίδη Παναγιώτη, καθώς και τους συνεργάτες του, που είναι πάντα πρόθυμοι να συζητήσουν και να βρουν λύσεις για την ομαλή λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας εν μέσω της πανδημίας, καθώς επίσης και το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την πάντα καλή συνεργασία τους και την ενισχυση των θέσεων της ΟΦΑΕ για τις οδικές μεταφορές.
Κατά τα λοιπά ισχύουν οι ίδιες διατάξεις για τις χερσαίες συνοριακές διελεύσεις των φορτηγών οχημάτων με τις προηγούμενες κυα, και συγκεκριμένα:
- Η διέλευση φορτηγών οχημάτων για τη μεταφορά εμπορευμάτων είναι δυνατή μέσω των συνοριακών σημείων ελέγχου Προμαχώνα, Κακαβιάς, Ευζώνων, Νυμφαίας, Ορμενίου, Κήπων και Εξοχής.
- Ειδικώς από τα συνοριακά σημεία ελέγχου Νυμφαίας, Ορμένιου και Εξοχής επιτρέπεται, στην περίπτωση του προηγούμενου εδαφίου, η διέλευση ενός (1) μόνο επιβάτη ανά όχημα.
- Οι συνοριακές διελεύσεις των φορτηγών γίνονται επί 24ωρου βάσεως, εκτός της περίπτωσης της Κακαβιάς όπου το τελωνείο λειτουργεί από τις 7πμ έως τις 11μμ.
- Οι οδηγοί εξαιρούνται της υποχρέωσης προσκόμισης βεβαίωσης αρνητικού PCR τεστ κατά την είσοδο στην Ελλάδα
- Όλοι όσοι οδηγοί εισέρχονται στην χώρα, ανεξαρτήτως υπηκοότητας, θα πρέπει να έχουν υποβάλλει την ηλεκτρονική φόρμα PFL (travel.gov.gr) και να φέρουν έγκυρο QR code κατά την είσοδό τους στην χώρα
- Ειδικά για τους οδηγούς με ελληνική υπηκοότητα η υποχρέωση υποβολής PLF ισχύει και στην περίπτωση εξόδου από την χώρα.
- Για το σύνορο της Κακαβιάς ισχύουν ειδικότερες διατάξεις, οι οποίες αναφέρονται στο άρθρο 2 της συνημμένης κυα, και συνοπτικά ορίζουν τα εξής:
- διέλευση από τις 7πμ έως τις 11μμ
- 7ημερος κατ'οίκον περιορισμός και για τους οδηγούς που εισέρχονται στην Ελλάδα μέσω Αλβανίας (βλ.παρ.4-5, άρθρο 2)
Η κατάσταση των συνοριακών διελεύσεων στην Ευρώπη
Κι ενώ περιγράψαμε παραπάνω την κατάσταση με τα ισχύοντα περιοριστικά μέτρα στις χερσαίες διελεύσεις συνόρων της Ελλάδας, η κατάσταση στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι ανησυχητική καθώς πολλά Κράτη Μέλη υιοθετούν νέα αυστηρά μέτρα στις συνοριακές διελεύσεις και καθίσταται αναγκαία η διασφάλιση της λειτουργίας των «πράσινων λωρίδων», εν όψει του νέου κύματος περιορισμών στις συνοριακές διελεύσεις που έχει προκαλέσει το νέο στέλεχος του Covid-19.