Επίσημο λογότυπο της ΟΦΑΕ.
  • H Ομοσπονδία
  • Σχολές ΟΦΑΕ
  • Σύστημα TIR
  • Μεμονωμένη εγγύηση
  • Νέα
  • Νομοθεσία
  • Επικοινωνία
  • Μέλη

Νέα

  • Όλα τα Νέα
  • Δράσεις
  • Δελτία Τύπου
  • Διεθνή Νέα
  • Επικοινωνία με τα Υπουργεία
  • Εκδηλώσεις
  • Οδικές Απαγορεύσεις
  • Θέσεις Εργασίας
  • Διάφορα
  • Νέα
  • Διεθνή Νέα

Κοινή Δήλωση ενάντια στην εφαρμογή της Οδηγίας Απόσπασης Εργασίας στις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ05 Οκτωβρίου 2017
Κοινή δήλωση για την απόσπαση εργασίας στις οδικές μεταφορές

Κοινή Δήλωση ενάντια στην δυνατότητα εφαρμογής των διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας Απόσπασης Εργασίας στις Διεθνείς Οδικές Μεταφορές, υπέγραψαν 17 εθνικοί φορείς εκπροσώπησης του κλάδου των Οδικών Μεταφορών από Κράτη Μέλη της Ε.Ε., Μέλη της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).

Συγκεκριμένα οι εκπρόσωποι του κλάδου από την Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο καθώς και η ΟΦΑΕ από την Ελλάδα, συνυπέγραψαν μια κοινή θέση σχετικά με την θέση τους ενάντια στην εφαρμογή των διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας περί απόσπασης εργασίας στις διεθνείς οδικές μεταφορές. Συνημμένα θα βρείτε το ακριβές αντίγραφο της κοινής δήλωσης, ενώ παρακάτω την μετάφρασή του στα ελληνικά:

------------------------

"ΚΟΙΝΗ ΔΗΛΩΣΗ

μεταξύ των Ομοσπονδιών από την Βουλγαρία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Πολωνία, Πορτογαλλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ισπανία

ενάντια στην εφαρμογή της Οδηγίας Περί Απoσπάσεων Εργαζομένων (96/71/ΕC)  στις διεθνείς οδικές μεταφορές στην EE

Σε γενικές γραμμές χαιρετίζουμε τη δέσμη μέτρων κινητικότητας, καθώς υπάρχει ανάγκη για σαφείς, δίκαιους, εφαρμόσιμους και ενιαίους κανόνες σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να επιβάλουμε δυσανάλογη και συμβολική νομοθεσία η οποία θα οδηγήσει στη μη διασφάλιση μιας πιο δυνατής Ενιαίας Αγοράς.  Αυτός είναι και ο λόγος που διαφωνούμε με την πρόταση η οποία προϋποθέτει ότι οι διεθνείς μεταφορές (τράνζιτ, διμερείς και διασυνοριακές μεταφορές) θα πρέπει να υπόκεινται στην Οδηγία περί Αποσπάσεων Εργαζομένων, και η οποία προτίθεται να δημιουργήσει μόνο περιθωριακή παρέκκλιση.

Αρχικά, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων σε όλες τις διεθνείς μεταφορές όπου οι εργαζόμενοι με υπερβολική κινητικότητα διασχίζουν τα σύνορα κάθε μέρα είναι ενάντια στη λογική της ίδιας της Οδηγίας, καθώς η πρόθεση ήταν να εφαρμοστούν οι κανόνες για τις αποσπάσεις εργαζομένων οι οποίοι εκτελούν το έργο τους για μήνες ή χρόνια στα εδάφη ένος Κράτους Μέλους διαφορετικό από όπου ο οδηγός συνήθως δραστηριοποιείται. Οι κανόνες απόσπασης δεν δύναται να εφαρμοστούν σε εργαζόμενους που εργάζονται σε καθημερινή ή ακόμα και ωριαία βάση σε διαφορετικά Κράτη Μέλη. 

Δεύτερον,η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων δεν μπορεί να εφαρμοστεί εξαιτίας των εκτενών και  των πολύπλοκων διοικητικών προκλήσεων που προκαλεί. Η Οδηγία κατά την εφαρμογή της θα επιφέρει πολυάριθμες εθνικές νομοθεσίες σχετικά με το μηνιαίο μισθό. Οι ελεγκτικές αρχές και οι εταιρείες ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι με τουλάχιστον 20 διαφορετικές εθνικές νομοθεσίες ανάλογα με τις χώρες που δραστηριοποιούνται κάθε μήνα και με 50 διαφορετικούς κατώτατους μισθούς ανά νομοθεσία. Οι μισθοί αυτοί είναι ανάλογοι με την προϋπηρεσία του οδηγού, το όχημα, τα εμπορεύματα που μεταφέρονται κτλ. Η εφαρμογή της Οδηγίας θα επιφέρει  πολλές διαφορετικές εθνικές νομοθεσίες αναφορικά με τις κατώτατες άδειες μετ’αποδοχών. Η εφαρμογή της οδηγίας θα περιορίσει δυσανάλογα τις δραστηριότητες της συντριπτικής πλειοψηφίας των μεταφορικών εταιρειών της ΕΕ, ιδίως των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες διαθέτουν λιγότερη ευελιξία και πόρους για την εφαρμογή των αυστηρών και σύνθετων απαιτήσεων. Κατά πάσα πιθανότητα θα μειώσουν σε μεγάλο βαθμό τις διεθνείς τους δραστηριότητες, θα αποσυρθούν από αυτές τις δραστηριότητες ή θα βιώσουν ύφεση. Κατά συνέπεια, η πολύπλοκη κανονιστική πρόταση θα έχει επίσης αρνητικές επιπτώσεις στην αγορά οδικών μεταφορών στο σύνολό της και συνεπώς στη λειτουργία του ενδοκοινοτικού εμπορίου, καθώς θα καταστεί πολύ επαχθές για τις μικρές, μεσαίες και μεγάλες εταιρείες μεταφορών να εφαρμόσουν διαφορετικούς εθνικούς εργατικούς νόμους με διαφορετικά συστήματα αμοιβών, διαφορετικές συνθέσεις ελάχιστου μισθού, διαφορετικά κοινωνικά δικαιώματα, διαφορετικές συλλογικές συμβάσεις κλπ. για τους διασυνοριακούς οδηγούς.

Τρίτον, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές δεν διασφαλίζει μια πιο ισχυρή Ενιαία Αγορά. Αντίθετα, δημιουργώντας ένα τεχνικό εμπόδιο στην παροχή υπηρεσιών, η πρόταση δυνητικά θα μπορούσε να μειώσει την ανάπτυξη στην ΕΕ, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο θα σήμαινε την αύξηση του κόστος των διεθνών μεταφορών και κατά συνέπεια να οδηγήσει σε μείωση των διασυνοριακών συναλλαγών. Κάτι τέτοιο θα αποδυνάμωνε την Eνιαία Aγορά και θα  επηρέαζε αρνητικά τη συνολική οικονομική κατάσταση της ΕΕ αλλά και τα ποσοστά απασχόλησης της.

Τέλος, η εφαρμογή της Οδηγίας περί Αποσπάσεων Εργαζομένων μπορεί να γίνει αντιπαραγωγική, καθώς 1) θα οδηγήσει σε αύξηση των αυτοαπασχολούμενων οδηγών οι οποίοι δεν χρειάζεται να συμμορφώνονται με τους κανόνες αποσπάσεων, κάτι που θα οδηγήσει σε άνισο και ακόμα πιο δύσκολο ανταγωνισμό στην αγορά και 2) πιθανόν θα αυξηθεί η ίδρυση εταιρειών σε χώρες που δεν είναι Κράτη Μέλη της ΕΕ έτσι ώστε να παρακάμπτονται οι κανόνες αποσπάσεων ή και ακόμα να οδηγήσει ήδη υπάρχουσες μεταφορικές εταιρείες εκτός ΕΕ, αποδυναμώνοντας έτσι ένα μέρος της Ευρωπαϊκής αγοράς.

Για τους λόγους αυτούς, οι υπογράφοντες αυτή τη δήλωση αντιτίθενται στην εφαρμογή της οδηγίας για την απόσπαση εργαζομένων στις διεθνείς οδικές μεταφορές και, ως εκ τούτου, παροτρύνουν τα θεσμικά όργανα να τα αποκλείσουν ρητά από το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας."

--------------

Σημειώνεται, πως θα ακολουθήσουν χωριστές τοποθετήσεις επί του θέματος των ενδομεταφορών (καμποτάζ), όπου εξ' ορισμού* συγκαταλέγονται στις εθνικές μεταφορές και όχι στις διεθνείς .

Η επίσημη θέση της ΟΦΑΕ για τις ενδομεταφορές και την σχέση τους με την απόσπαση εργασίας είναι η εξής:

Η Οδηγία περί Απόσπασης Εργαζομένων να εφαρμοστεί μόνο σε όλες τις ενδομεταφορές εμπορευμάτων και να εξαιρεθούν ρητώς οι διασυνοριακές μεταφορές. Όταν εκτελούνται οι ενδομεταφορές εμπορευμάτων, η ξένη εταιρεία βρίσκεται σε άμεσο ανταγωνισμό με τις εθνικές εταιρείες στο Κράτος Μέλος υποδοχής.

 

* Ορισμός: «ενδομεταφορές»= εθνικές μεταφορές για λογαριασμό τρίτου που εκτελούνται σε προσωρινή βάση σε κράτος μέλος υποδοχής, σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό·(ΕΚ 1072/2009, άρθρο 2)

  • Κοινη Δηλωση για την Αποσπαση Εργασιας στις Διεθνεις Οδικες Μεταφορες

Προσφατα νεα της κατηγοριας

Απριλιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ01 Απριλίου 2025

Νέες χρεώσεις στις τιμές διοδίων στη Βουλγαρία από 1 Απριλίου

Μαρτιος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Μαρτίου 2025

Κλείσιμο της γέφυρας του Δούναβη στο Ruse για 24 ώρες στις 27/03/2025

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ10 Μαρτίου 2025

Πληροφορίες για προσπάθειες εξαπάτησης ευρωπαϊκών εταιρειών σε Καζακστάν, Τατζικιστάν και Ουζμπεκιστάν

Φεβρουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ03 Φεβρουαρίου 2025

Προσχώρηση της Γεωργίας στη Σύμβαση για το καθεστώς κοινής διαμετακόμισης και στη Σύμβαση για την απλούστευση των διατυπώσεων στις εμπορευματικές συναλλαγές

Ιανουαριος 2025
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Ιανουαρίου 2025

Πληροφορίες για το ηλεκτρονικό μητρώο διεθνών οδικών μεταφορών στο σύστημα SENT της Πολωνίας

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιανουαρίου 2025

Ελλάδα: Θα υπάρξει προσωρινή διακοπή στην ανταλλαγή μηνυμάτων TIR-EPD

Δεκεμβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ20 Δεκεμβρίου 2024

Ταχογράφοι : Περίοδος ενημέρωσης 2 μηνών, μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025 για την υποχρέωση αλλαγής ταχογράφου σε ευφυή έκδοσης 2 αντί της επιβολής κυρώσεων ή ποινών

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Δεκεμβρίου 2024

Σήμερα, το TIR γίνεται ακόμα πιο ισχυρό κι ευέλικτο καθώς με το νέο δελτίο TIR 16-φύλλων τα σημεία φόρτωσης/εκφόρτωσης ανά δελτίο TIR διπλασιάζονται από 04 σε 08

Οκτωβριος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ30 Οκτωβρίου 2024

Πολωνία: Aλλαγές στο σύστημα SENT από την 1η Νοεμβρίου 2024

Αυγουστος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ02 Αυγούστου 2024

Παράταση ισχύος της Συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Δημοκρατίας της Μολδαβίας για τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές

Ιουλιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ23 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οδικές απαγορεύσεις στον αυτοκινητόδρομο DN7 (km 242+600 - km 250+000) - από 8 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία/Βουλγαρία: Γέφυρα Giurgiu–Ruse - εργασίες επισκευής, κυκλοφορία σε μία λωρίδα

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ09 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: Οι κάτοχοι δελτίων TIR που χρησιμοποιούν την εφαρμογή TIR-EPD θα έχουν προτεραιότητα στα συνοριακά τελωνεία Albița και Siret

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ08 Ιουλίου 2024

Ρουμανία: RO e-Transport - Ηλεκτρονικό Σύστημα εμπορευματικών μεταφορών – διαθέσιμη η εφαρμογή

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ05 Ιουλίου 2024

Παράταση Συμφωνίας ΕΕ - Ουκρανίας για οδικές εμπορευματικές μεταφορές μέχρι 30 Ιουνίου 2025 & τροποποιήσεις

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ04 Ιουλίου 2024

Υποχρέωση εφοδιασμού οχημάτων με έξυπνο ταχογράφο έκδοσης 2 (G2V2) για διεθνείς μεταφορές

Ιουνιος 2024
ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ19 Ιουνίου 2024

ΡΟΥΜΑΝΙΑ - Οι κυρώσεις για την έλλειψη δήλωσης στο σύστημα RO e-TRANSPORT όλων των εμπορευμάτων για διεθνείς οδικές μεταφορές (μεταφορές εισαγωγών/εξαγωγών τόσο σε χώρες της ΕΕ όσο και σε χώρες εκτός ΕΕ) θα ισχύουν από την 1η Ιουλίου 2024

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ12 Ιουνίου 2024

Έργα επισκευής της "Γέφυρας του Δούναβη" στη Βουλγαρία

ΔΙΕΘΝΗ ΝΕΑ07 Ιουνίου 2024

Απαγόρευση εμπορίου από και προς το Ισραήλ στην τελωνειακή επικράτεια της Τουρκίας

ΑΘΗΝΑ

Πατησίων 351,  11144 – Αθήνα
Τ210 2019760-62  F2102284368  info@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Γιαννιτσών 39,  54627 – Θεσσαλονίκη
Τ2310521129  F2310530552  salonica@ofae.gr
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΧΑΡΤΗ

NEWSLETTER

Εγγραφήκατε επιτυχώς Έχετε ήδη εγγραφεί Μή έγκυρη διεύθυνση
  • Βρείτε μας στο facebook
© 2025 - All rights reserved
Handcrafted by Radial